10 bones raons per menjar mill

El mill és un dels cereals més energètics i conté grans quantitats de minerals, especialment ferro i magnesi. Té un sabor dolç i és molt versàtil, ja que pot ser l’ingredient principal tant d’una sopa o crema com d’unes delicioses croquetes.

10 bones raons per menjar mill - Veritas

  1. És molt energètic, gràcies al seu elevat contingut en hidrats de carboni d’absorció lenta.
  2. Aixeca l’ànim. És conegut per la seva capacitat revitalitzadora i resulta apropiat quan ens trobem en un moment de debilitat física o mancats d’ànim. A més, com actua sobre el sistema nerviós, és una bona defensa davant l’estrès i la irritabilitat nerviosa.
  3. Combat l’anèmia, per la seva riquesa en ferro. Per això és ideal en el cas de les dones amb menstruacions abundants.
  4. Enforteix els ossos. Actua amb excel·lents resultats en la formació dels ossos, de manera que es recomana a nens i joves durant el creixement.
  5. Reforça la musculatura, per la seva aportació de magnesi. És molt apropiat per a esportistes, ja que en suar es perden minerals. També ajuda a la recuperació després de l’exercici físic, alleuja les rampes i enforteix els músculs.
  6. Aporta molta fibra. Aquesta característica fa que sigui un aliment ideal per a regular el trànsit intestinal i controlar el colesterol.
  7. Suavitza la digestió. Estimula els processos digestius i és adequat quan hi ha problemes per digerir bé, ja que és fàcilment assimilable.
  8. Frena l’acció dels radicals lliures. Com és ric en polifenols flavonoides, representa una veritable defensa contra els perillosos radicals lliures, capaços de generar malalties greus.
  9. Afavoreix la regeneració cel·lular. És excel·lent per a enfortir la salut de la pell, el cabell, les ungles i les dents.
  10. No conté gluten, i per això es recomana a celíacs i intolerants.

El mill té un sabor suau, semblant al de les nous, que casa perfectament amb els aliments de sabor més fort o intens, als quals aporta un matís fi i especial. El temps de cocció és de 20 minuts i es pot afegir a amanides variades tipus tabule o a un brou, en substitució de la pasta.