12 mesos, 12 passos per deixar de sentir-te esgotada: compra amb sentit

Compra amb sentit és el nou consell de Pilar Benítez per introduir canvis saludables a la teva vida, i així deixar de sentir-te esgotada.

12 mesos, 12 passos per deixar de sentir-te esgotada: compra amb sentit - Veritas

Moltes vegades fem la compra pensant que la nostra família mengi el que els agrada i no protestin. No ens atrevim a introduir nous hàbits en el menú familiar per por que li posin mala cara i no mengin. D’aquesta manera, la família acaba menjant de manera desequilibrada i nosaltres també. Et sona aquesta situació?

Encara que la dieta mediterrània sol ser molt saludable, és fàcil que ens desviem d’ella i acabem comprant i menjant massa productes refinats, massa carn, embotits i lactis, i en comparació pocs cereals integrals, poques llegums i poca verdura.

Com pots millorar-lo? El 5è nou hàbit

El nou hàbit consistirà en fer una compra amb sentit. És a dir, en comprar pensant no només en comprar aliments fàcils de preparar i als que estem acostumats (amb els que sabem que no hi haurà protestes) per saciar la gana, sinó en tenir un bon equilibri energètic que ens permeti fer totes les activitats del dia i, a més, gaudir-les.

Per tenir energia, el principal són els cereals integrals: arròs, civada, quinoa, pasta, mill, fajol, pa integral, etc. També cal prendre aliments que aportin proteïnes dues vegades al dia, de manera que siguin més o menys el 20% de la nostra dieta. Es troben a la carn, el peix i els llegums. Els llegums són molt recomanables com a font de proteïna, molt nutritives i no contenen greixos saturats, sinó àcids grassos essencials, molt més saludables. També és interessant començar a introduir proteïnes vegetals, com el tofu, el seitan o el tempeh.

Un altre gran grup d’aliments necessaris són les verdures, que han de ser fresques, de temporada i de cultiu ecològic, igual que les fruites, han de formar més o menys el 30-35% de la nostra dieta. El restant 5-10% són altres productes diversos, com algues, olis, condiments, llavors, fruita seca, etc.

Cal donar-li el valor que mereix al menjar ecològic i incorporar-la com un nou hàbit. Algú vol que els pesticides formin part de la seva dieta? Jo no, i suposo que tu tampoc. No cal obsessionar-se ni canviar-ho tot de cop, però sí començar a prendre consciència i anar introduint petits canvis.

Finalment, has de fer-te amb un receptari bàsic, ja que si introdueixes a casa aliments nous i no saps què preparar amb ells et vas a frustrar. Aquí trobaràs nombroses receptes i consells. De totes maneres, t’avanço que com a mínim has d’aprendre a preparar l’arròs integral, una sopa de verdures, un estofat, unes verdures al vapor, unes llenties, una crema de verdures, un guisat amb cereal integral i alguns plats amb llegums, com l’hummus. Durant aquest primer mes de canvi d’hàbits alimentaris has de posar-te com a objectiu aprendre a mínim dues receptes noves per setmana. Endavant, canvia els teus hàbits per assolir la millor versió de tu mateixa!

Segueix endavant adquirint bons hàbits amb Pilar Benítez amb El Mètode online Siéntete Radiante! de www.sienteteradiante.com