12 mesos, 12 passos per deixar de sentir-te esgotada: esmorzar

Amb el canvi de mes arriba el nou consell de Pilar Benítez per introduir canvis saludables en la teva vida, i així deixar de sentir-te esgotada. Al juny, tot comença amb l’esmorzar.

12 mesos, 12 passos per deixar de sentir-te esgotada: esmorzar

Si et lleves cansada i amb presses, és normal que no tinguis gana i acabis prenent un simple cafè amb llet. Després, és clar, estàs morta de fam la resta del matí i menges qualsevol cosa que tinguis a mà. I sense adonar-te van apareixent uns quilos de més, augmenta el cansament, etc. Per evitar això hem d’anar solucionant diverses coses: millorar l’alimentació per tenir més energia durant tot el dia, dormir millor per aixecar-nos amb forces, organitzar-nos millor per tenir productes saludables a casa, preparar cremes de cereals, etc. Però anem pas a pas. Comencem amb l’esmorzar.

Durant el primer mes hem establert un compromís i treballat els pensaments negatius i l’actitud vital, durant el segon hem minimitzat el sucre i el cafè de la nostra dieta i durant el tercer hem après a organitzar-nos millor. Amb tot això, començaràs a notar una mica més de calma i serenitat. I gràcies a això podràs seguir incorporant els següents hàbits amb més facilitat, sense atabalar-te i sense rendir-te si alguna cosa no surt bé

En aquest quart mes ens centrarem en l’esmorzar, encara que sense deixar de practicar els hàbits anteriors per consolidar-los. Començar el dia amb només un cafè, un te o un suc no pot donar-nos l’energia que necessitem. És de sentit comú! A més, la fam ens portarà a desitjar aliments extrems que ens descompensen durant tot el dia, desequilibrant la nostra energia i fent que arribem a la nit completament esgotades.

Això és un cercle viciós: com pitjor mengem, menys energia tenim i més tirem mà dels aliments que no ens convenen (sucre, cafè, refrescos, brioixeria, dolços), i com més mengem d’ells, menys energia tenim. Per tant, hem de canviar aquest mal hàbit. Més ben dit, substituir-lo per un altre més saludable.

L’esmorzar ha de ser:

  • Nutritiu: Ens ha d’aportar l’energia i els nutrients necessaris per fer front al dia.
  • Lleuger: No ha de ser pesat, ja que hem de posar-nos en marxa física i intel·lectualment.
  • Humit: Durant la nit vam passar força hores sense menjar ni beure. El cos s’asseca, especialment si suem o orinem. Per això, a l’aixecar-nos hem de rehidratar-nos.

Segueix endavant adquirint bons hàbits amb Pilar Benítez amb El Mètode on-line ¡Siéntete Radiante! de www.sienteteradiante.com