5 consells per a aconseguir la sopa perfecta

5 consells per a aconseguir la sopa perfecta, ja que a més de tenir una evident funció nutritiva, la sopa ajuda a combatre el fred tardorenc i hivernal, i gràcies a la seva versatilitat és, sens dubte, un plat del qual no ens cansem mai.

 

La sopa és el plat d’hivern per excel·lència: escalfa, mineralitza i reconforta. Segons com es prepari pot ser completíssim, ja que es poden combinar proteïnes (tofu, llegums o peix) amb verdures, hidrats de carboni… A continuació veurem algunes idees perquè les nostres sopes siguin encara millors.

5 consells per a aconseguir la sopa perfecta

1- Més enllà de l’arròs i els fideus

L’arròs integral queda molt bo i els fideus poden ser d’altres cereals a més del blat: d’espelta, de blat de moro, de fajol o d’arròs. Una altra opció és afegir-hi grans de cereals com d’ordi, blat, sègol, espelta, quinoa, mill; tot i que també ho pots provar amb civada sencera o en flocs i amb altres tipus de pasta. Igualment, podem afegir-hi un grapat de llegums: les llenties més fines o les vermelles no necessiten remull i la milloren moltíssim.

Gaudeix de les receptes que et proposem: sopa miso amb noodles, cassola de bolets amb verdures, orada en sopa miso.

2- Cremes de verdures molt suaus

Es poden suavitzar afegint-hi un làctic al final de la cocció (nata,crema fresca, llet de vaca o de cabraquarkiogurt o una mica de mantega). Les veganes queden molt delicades i gens greixoses si hi incorporem llet de coco, que té un gust exquisit i agradable. Et recomanem aquesta crema de carbassa i coco al curri

  • Cremes vegetals per cuinar: Són el recurs més utilitzat i tenen orígens diversos: sojacivada, espelta, quinoa, amarant, fajol o arròs, aquesta última és la més neutra i la que combina a la perfecció amb qualsevol verdura.
  • Crema vegetal feta a casa: només cal deixar en remull uns anacards, o qualsevol altra fruita seca, i triturar-la fins a obtenir-ne un líquid homogeni.
  • Tofu i ceba: el tofu sedós picat és ideal per afinar i enriquir, igual que la ceba caramel·litzada triturada, que aporta dolçor i suculència.

3- La consistència perfecta

Una patata, una poma pelada o unes llesques de pa torrat donaran cos i ajudaran a lligar el conjunt. Un altre recurs senzill per espessir és triturar una part dels ingredients, sobretot si inclouen llegums.

4- El poder del forn

Saltar les verdures abans de bullir-les n’incrementa el sabor, però per aconseguir un paladar intens és recomanable rostir els vegetals. La coliflor, el tomàquet, la carbassa, el moniato l’all o la ceba queden espectaculars.

5- Contrast de textures

Els plats de cullera guanyen molt quan conjuminen diverses textures. Els dauets de pa torrat o fregit són un clàssic, però hi ha infinites possibilitats: llavors, fruita seca, cereals, herbes fresques, cigrons torrats, xips vegetals, algues fregides, etc.