Nutrients que mantenen la joventut

Mantenir la joventut per dins i per fora és senzill si segueixes una dieta basada en antioxidants. Tot i que el nostre organisme és capaç de generar-los per si mateix, amb el pas del temps ens cal una petita ajuda a través de l’alimentació.

Nutrientes que mantienen la juventud - Veritas

Tenir una vida més llarga i una aparença més jove no només depèn de la genètica o de l’atzar, sinó també del teu procés oxidatiu. Els radicals lliures que s’acumulen en l’organisme provoquen un envelliment prematur dels teixits i les cèl·lules. Per això, davant aquesta situació, incloure vitamines i minerals antioxidants en la dieta és una bona manera de mantenir-se jove i vital.

 

Una dieta antioxidant es basa, principalment, a prendre 5 racions de vegetals al dia; frescos, de qualitat, i si pot ser, crus (en amanida, batuts amb fruites, liquats…). Altres mesures recomanades són condimentar amb herbes i espècies –com la cúrcuma i l’orenga– i beure prou líquid per reduir toxines i prevenir les arrugues. A més, un excés de calories en la dieta fa que ‘fabriquem’ més quantitat de radicals lliures. Per això és recomanable fer 5 àpats lleugers al dia. D’aquesta manera, frenaràs l’envelliment prematur i estaràs més despert i actiu.

 

Aliments súper antioxidants

Pastanagues: els seus betacarotens, que es transformen en vitamina A en l’organisme, ajuden a la formació de col·lagen i mantenen les mucoses i la pell en bon estat.

Raïm i nabius: el seu efecte antiedat es deu a les antocianines i el resveratrol, que reparen el dany cel·lular.

Llimona: aporta un plus de vitamina C, molt antioxidant.

Magrana: les seves antocianines són antioxidants molt potents. Pots consumir-ne en amanides o en sucs barrejada amb cítrics.

Xocolata negra: és rica en flavonoides, que eliminen els radicals lliures de les cèl·lules. Recorda que com més concentració de cacau pur, més poder antioxidant.