8 cremes vegetals per cuinar

Et proposem 8 cremes vegetals per cuinar que són la millor alternativa saludable a la clàssica nata de cuina, perquè estan lliures de lactosa i de colesterol, i els seus components s’assimilen i es digereixen fàcilment. A més, gràcies al seu extraordinari sabor, són adequades per a qualsevol recepta.

No ha passat gaire temps des que va arribar al mercat la crema de soja. Ho va fer sola i tímidament i ara està acompanyada per un ampli ventall de cremes vegetals que estimulen la imaginació i la creativitat a l’hora de cuinar. Gaudeix afegint-les a aquestes receptes de cremes de verdures.

Són veganes, no contenen lactosa ni colesterol, encaixen molt bé en les dietes pobres en greix, unes tenen gluten i d’altres no, i totes posseeixen un sabor suau que s’adapta tant a menges dolces com salades. La seva textura extraordinàriament cremosa és perfecta per preparar purés de verdures, salses, batuts, pastissos, etc. I també es poden afegir al cafè o al te per donar-los un toc especial.

8 cremes vegetals per cuinar

  1. De civada: aromàtica i molt agradable al paladar, la pots incorporar a purés de verdures, batuts i postres. Conté gluten.
  2. D’espelta: és ideal per preparar salses creatives o elaborar postres. Conté gluten.
  3. De soja: amb només un 15% de greix és la més semblant a la nata de cuina de llet de vaca. Té un gust deliciòs que enriqueix qualsevol recepta i la pots fer servir per gratinar o crear amaniments i condiments. Sense gluten.
  4. De mill: innovadora i molt lleugera, és molt gustosa i permet elaborar autèntiques delicatessen. Sense gluten.
  5. D’arròs: delicada i molt fina, és la més digestiva i casa amb qualsevol aliment. Està especialment recomanada per a persones amb un sistema digestiu problemàtic. Sense gluten.
  6. D’almetlles: satisfà tots els paladars, probablement gràcies a la untuositat que li atorga l’oli propi de la fruita seca i també pel gust dolç. Es pot combinar i barrejar amb ingredients àcids sense perill que es talli i dota d’un aire únic sopes, estofats, verdures, salses per a pasta, pastissos, postres i batuts. Sense gluten.
  7. De fajol: aquest pseudocereal s’està convertint en un pilar en l’alimentació de les persones celíaques per la seva total absència de gluten i per les proteïnes que conté. És un aliment de gran personalitat que no deixa indiferent a ningú i que s’inclou en multitud de receptes de diferents gastronomies, com les conegusíssimes i nutritives creps bretones. Tinges-la sempre a mà a l’hora de fer pastissos o salses salades.
  8. De coco: el seu incofusible sabor la converteix en magnífica per a plats estil thai i batuts de maduixa, mango o plàtan. i si el que vols és muntar nata vegetal aquesta és, sens dubte, la ideal, sobretot si té un 50% o més de coco. Procura tenir-la oberta a la nevera durant 24 hores i veuràs que la part de dalt s’hi anirà formant una capa gruixuda. És la matèria grassa solidificada. Retira-la amb cura amb una cullera i col·loca-la en un bol prèviament refredat al congelador. A continuació, munta-la amb una mica de sucre llustre i obtindràs una nata espectacular. Sense gluten.