Sempre joves amb aliments neuroprotectors

Segons científics podem evitar que el cervell perdi facultats gràcies a aliments neuroprotectors, és a dir, aliments que contenen substàncies que prevenen el deteriorament neurològic i ajuden a mantenir-nos joves.

Aliments neuroprotectors - Veritas

A mesura que passen els anys els òrgans es tornen més sensibles als desequilibris, i el cervell no n’és una excepció. Les neurones estan afamades de nutrients de bona qualitat, com aminoàcids essencials, hidrats de carboni per regenerar els teixits i obtenir energia, i greixos insaturats per mantenir l’elasticitat neuronal.

Les vitamines del grup B són essencials per al desenvolupament i vitalitat de les neurones i juguen un paper fonamental en la formació de neurotransmissors, mentre que la concentració de vitamina C és molt superior al cervell i millora el reg sanguini, amés de ser un gran antioxidant. Per la seva bansa, el calci i el magnesi ajuden a relaxar el sistema nerviós i a reduir la hiperactivitat cerebral, i la manca de zinc s’associa a problemes de depressió i ansietat.

L’alimentació i l’estil de vida poden ajudar a evitar l’expressió dels gens implicats en l’aparició de malalties degeneratives. En aquest sentit, una alimentació basada en aliments frescos i ecològics pot ajudar a protegir al cervell.

Aliments neuroprotectors

  • Fruits vermells: neutralitzen els radicals lliures. Maduixes, nabius i gerds.
  • Fruita seca: contenen vitamina E i greixos insaturats. Nous, anacards, llavors de carbassa i lli.
  • Probiòtics: eviten la disbiosi intestinal, un desequilibri de la microbiota de l’intestí que sol estar present en els quadres de malalties degeneratives del sistema nerviós. Kefir, iogurt, pickles i miso.