Azukis – Tècniques de cuina

Azukis, un llegum vermell típic dels països orientals molt apreciat per la seva riquesa en nutrients. Descobreix com mantenir-los intactes seguint la tècnica de cuina que et proposa la xef Mireia Anglada.

Són una proteïna vegetal completa que enforteix el ronyó, ja que segons la medicina tradicional xinesa i la macrobiòtica les azukis tonifiquen el sistema urinari. A més, tenen l’avantatge de ser assimilables per l’organisme i no produir gasos intestinals ni flatulències.

És recomanable consumir llegums dues vegades per setmana i no perdre aquest hàbit quan arriba el bon temps, ja que resulten deliciosos en amanides. Juntament amb les llenties i els cigrons les azukis són el llegum que hauríem de consumir amb més freqüència. Gràcies al seu gust lleugerament dolç, també s’utilitzen per preparar pastissos i postres.

Azukis – Tècnica de cuina

  1. Posa en remull les azukis amb alga kombu durant tota la nit.
    2. Llença l’aigua, que és on hi ha els antinutrients.
    3. Afegeix en una olla 3 mesures d’aigua per 1 de llegum.
    4. Cou-les durant 1 hora o 1 hora i mitja.
    5. Afegeix-hi sal al final de la cocció perquè el llegum no quedi dur.

Una vegada cuites, queden delicioses en estofat amb romaní, fregides en oli d’oliva o en una senzilla amanida amb salsa de soja, vinagre d’arròs, ceba, coriandre, romaní, oli de sèsam i sal marina. A Veritas et recomanem que utilitzis aquest llegum per preparar receptes com una amanida d’azukis marinades o unes mandonguilles amb verdures i llavors de lli.