Cigrons – Tècniques de cuina

Cigrons, un llegum amb un alt contingut en calci. La xef Mireia Anglada t’explica com cuinar-los perquè siguin més digestius i mantinguin intactes les propietats nutricionals.

Els llegums són essencials per la seva elevada riquesa nutricional: presenten una gran quantitat d’hidrats de carboni d’assimilació lenta, un 19% de proteïnes i vitamines del grup B, que són essencials per a la salut del sistema nerviós, i fibra.

Els hidrats de carboni complexos s’absorbeixen lentament fins a convertir-se en glucosa i tenen un índex glucèmic baix. Un factor decisiu en el rendiment físic, ja que metabolitzar-los requereix quantitats d’insulina molt més baixes que quan s’ingereixen carbohidrats simples (pasta, patata, pa…), de manera que no provoquen puntes de glucèmia. Descobreix la importància dels llegums en la dieta dels esportistes.

Cigrons – Tècnica de cuina

  1. Posa’ls en remull durant 12 hores amb alga kombu per estovar-los i treure’n els antinutrients.
  2. Cola’ls i quan l’aigua estigui bullint a foc fort els hi tires.
  3. Quan torni a bullir abaixes el foc i els cous entre una i tres hores, depenent de la varietat.

Una vegada cuits, gaudeix-los en les teves receptes preferides. Nosaltres et proposem un cuscús amb carbassa i cigrons o un saltat de cigrons i hortalisses amb crema de formatge.