Com sobreviure als excessos nadalencs

Hem preparat una sèrie de consells sobre com sobreviure als excessos nadalencs, amb l’objectiu que puguis gaudir al màxim de les festes sense remordiments.

Com sobreviure als excessos nadalencs

Millora la qualitat dels aliments

Ja que les festes ens conviden a gaudir de dolços com els torrons, panettones i polvorons, tria’ls de la millor qualitat possible. Per exemple, si t’agrada el torró de xocolata amb avellanes, opta per un que tingui moltes avellanes i que estigui elaborat amb xocolata negra. La millor opció són els torrons ecològics, ja que no contenen additius, la qual cosa sempre és d’ajuda per a la depuració que haurà de fer el fetge durant aquests dies. Descobreix les opcions de torrons vegans i sense gluten que et proposem. A més, sempre pots preparar dolços casolans. Anima’t a fer aquesta recepta de polvorons vegans de xocolata.

Així mateix, actualment és possible trobar una línia molt àmplia d’aperitius ecològics (per exemple, xips de verdures i snacks elaborats amb farines de pèsols, cigrons o llenties, fornejats i no fregits). Són deliciosos i si els incorpores al menú sorprendràs els teus convidats.

Menja més verd

Acompanyar els plats amb verdures de fulla verda ajuda a reduir els efectes de la carn i els greixos i, a més, la fibra que contenen et saciarà.

Gaudeix de les receptes nadalenques que et proposem, que podràs acompanyar de verdures.

I, per a postres, t’animem a donar una oportunitat a les fruites, sobretot a la pinya.

Digues sí a les infusions

És bastant possible que el teu sistema digestiu estigui una mica ressentit durant totes les festes nadalenques: ajuda’l. Pren infusions digestives ecològiques després dels àpats.

Mantingues a ratlla l’alcohol

Et recomanem que no abusis de licors, i si beus vi, l’ecològic conté menys sulfits (fins i tot pots trobar vi sense sulfits) i el teu fetge podrà treballar millor i eliminarà abans l’alcohol.

Mastega a poc a poc

L’estómac triga uns vint minuts a dir-li al cervell que ja ha menjat prou, així que si menges ràpid menjaràs més del doble del que realment necessites. Mastega bé, deixa els coberts al plat de tant en tant, fes glopets d’aigua… Qualsevol truc serveix per alentir el ritme.
No et culpis

Finalment, no et sentis malament si has intentat aplicar aquests consells i no ho has aconseguit. Com ens explica Adam Martín, director de Barcelona Healthy i autor de Cuina flexi, en realitat no és cosa teva, sinó dels circuits opioidèrgics de l’amígdala cerebral, que t’obliguen a satisfer les teves necessitats hedonistes. L’any que ve ho faràs millor. Bones festes!