Descobreix el pa de sègol

Descobreix el pa de sègol; d’escorça fosca i molla densa, es caracteritza per un sabor intens i lleugerament àcid. El pa de sègol és un veritable aliat de la salut que a més és un autèntic tresor a la cuina: es conserva fresc diversos dies i combina perfectament amb qualsevol aliment.

Descobreix el pa de sègol - Veritas

El sègol és un cereal reconegut per les seves múltiples beneficis sobre l’organisme. No obstant això, és bastant dur i, encara que es pot bullir com si fos arròs, pràcticament només es consumeix en forma de pa. Un tipus de pa deliciós, molt popular a Alemanya, que els encanta als nostres clients per la seva textura compacta i paladar potent. Resulta fantàstic per acompanyar qualsevol menjar i preparar canapès variats.

La seva composició és diferent a la del blat; té menys quantitat de gluten, és més ferma i menys esponjós. Respecte al seu sabor, la farina és lleugerament més amarga, però molt més saborosa.

En el nostre obrador, barregem sègol amb una proporció de blat per donar-li un toc d’elasticitat, i seguim una recepta tan simple com saludable: farina de blat i sègol (cereals ecològics mòlts en un molí de pedra), aigua, sal i llevat mare. A partir d’aquí, la fermentació -que s’allarga durant hores- fa que les substàncies que componen la massa es transformin en compostos més nutritius i simples. Gràcies a aquest procés s’obté un producte que s’assimila millor.

Propietats del pa de sègol

Extraordinàriament ric en fibra, vitamines i minerals com magnesi, zinc i fòsfor, estem davant d’un cereal molt nutritiu que ajuda a regular el metabolisme.

  • Proporciona energia i bon humor: moltes vegades la falta de vitalitat i el mal humor es relacionen amb una pobra ingesta de vitamines del grup B. Una excel·lent manera de compensar aquest dèficit consisteix a prendre diverses llesques diàries de pa de sègol. 100 grams cobreixen el 40% de les necessitats diàries de B1 i una quarta part de les de B3.
  • Ajuda a mantenir la silueta: conté grans quantitats de fibra i carbohidrats gelificants. Per això se sol prescriure en algunes dietes d’aprimament, ja que provoca més sensació de sacietat que altres pans. No obstant això, el seu contingut calòric no és menor al del pa comú.
  • Regula el trànsit intestinal: una de les seves principals característiques és que té menys proteïnes i greixos que el pa de blat i, alhora, aporta més quantitat de fibra. A causa d’aquesta riquesa està precisament recomanat per combatre el restrenyiment, pel fet que estimula el sistema digestiu.
  • Equilibra la diabetis i el colesterol: el seu consum s’aconsella als diabètics (redueix l’absorció de sucres simples) i a les persones que tenen el colesterol alt, perquè la fibra arrossega la part de colesterol.
  • Activa el sistema circulatori: afavoreix la circulació de la sang i proporciona elasticitat als vasos sanguinis, dues propietats per tenir-ho en compte en casos d’hipertensió arterial i arteriosclerosi.