Dieta antiedat

L’alimentació diària té una influència decisiva en l’organisme i si el nodreixes de manera adequada, a més de funcionar correctament, això es reflectirà de manera positiva en el teu aspecte exterior: et veuràs més jove i estaràs més àgil i vital.

Sentirt-se vé, tenir bon aspecte, estar en forma… Aquestes i moltes altres sensacions de joventut es poden mantenir amb el pas dels anys. Les claus per aconseguir-ho són alimentar-se de manera saludable i tenir un estil de vida sa, que inclogui exercici físic, activitats a l’aire lliure i descans de qualitat.

Dieta antiedat

  • Cereals integrals, llegums i llavors: proporcionen energia constant i promouen l’eliminació de productes de rebuig, alhora que mantenen la pell neta i clara. Et recomanem aquesta recepta de quinoa amb verdures.
  • Proteïnes vegetals: augmenten l’elasticitat dels teixits i per això no poden faltar ni les completes (seitan, tofu, tempeh) ni les que s’han de complementar entre si, com el cereal, que s’ha de prendre amb un llegum i una llavor (per exemple: arròs integral + llenties + sèsam). Gaudeix amb aquests deliciosos wraps sense gluten de tempe i verdures.
  • Fruites i verdures fresques: aporten vitamines, minerals i antioxidants i són riques en betacarotens, luteïna, licopè i seleni, que donen frescor a la pell i frenen l’envelliment cel·lular. Entre les fruites són especialment interessants les vermelles i les baies (nabius, cireres, maduixes, saüc, magrana, raïm vermell, gerds).
  • Algues: desintoxicants i diürètiques, netegen la limfa, alcalinitzen la sang i, a més de fomentar el rejoveniment general del cos, es recomanen en programes de pèrdua de pes.

El full de ruta per sentir-se jove inclou al seu torn l’eliminació de determinats productes de la dieta i, per descomptat, l’abandonament d’un hàbit tan nociu com és el tabac.

  • Greix saturat: procedeix majoritàriament dels productes animals. És compacte, sòlid a temperatura ambient i quan es consumeix en excés s’acumula en els teixits, les cèl·lules i els vasos sanguinis, de manera que el cos es fa dur i inflexible. En endurir-se sota la pell, aquesta rep menys sang, oxigen i nutrients, la qual cosa disminueix la seva habilitat per secretar els productes de rebuig del metabolisme cel·lular. A causa d’això triga més a renovar-se i el seu aspecte passa a ser sec i tibant. És aconsellable reduir-ne el consum i triar peix blanc i blau, que genera menys residus metabòlics que la resta de proteïna animal.
  • Sucres refinats: desencadenen fluctuacions molt marcades en els nivells de sucre en sang, cosa que dona a la pell i al cos un aspecte fatigat. Igualment, contribueixen a la pigmentació irregular de la dermis i afavoreixen l’aparició de capil·lars trencats i taques de l’edat.
  • Sal: consumida en excés endureix els greixos, i contribueix a la sequedat cutània i capil·lar.