Els millors endolcidors

El sabor dolç és el que més adeptes té entre la gent i també és el que va més lligat a les emocions. Sabem que el sucre refinat no és gens aconsellable, però, llavors, amb quina endolcidor ens quedem?

El més recomanable és endolcir amb melasses de cereals, estèvia, xarop d’atzavara o saba d’auró. Estaràs més actiu, tant físicament com mentalment, i evitaràs possibles problemes de salut.

Els millors endolcidors - Veritas

Com al sucre refinat se li ha eliminat l’aigua, els minerals, les vitamines i els oligoelements vitals per efectuar la combustió, quan hem de metabolitzar, l’organisme extreu d’altres fonts els elements nutritius que li falten. Aquestes fonts poden ser els altres aliments presents en el mateix menjar o bé els teixits del cos. Per aquest motiu, quan mengem sucre refinat, perdem vitamines del grup B, calci, fòsfor, ferro i altres elements nutritius que surten directament de les nostres reserves.

Els millors endolcidors

Per endolcir el te, el cafè, les postres o els pastissos, pots recórrer a certs productes que consumits amb moderació no perjudiquen, enriqueixen la dieta i s’assimilen més lentament que el sucre.

  • Melasses de cereals: són endolcidors naturals obtinguts a partir de la fermentació de cereals com l’arròs, el blat de moro, l’ordi, etc. Tenen un sabor molt agradable i són apreciats per les persones que prefereixen substàncies que no endolceixen massa. Són sucres polisacàrids d’absorció lenta, que nodreixen i aporten vitamines i minerals.
  • Estèvia: es tracta d’una planta originària de l’Amazones, a partir de la qual s’obté un endolcidor natural que no conté calories i que té una dolçor trenta vegades superior a la del sucre. L’estèvia és apta per als diabètics, ja que no afecta els nivells de sucre en sang i millora la tolerància a la glucosa. A més, està recomanada en dietes d’aprimament, ja que ajuda a disminuir el consum de calories i redueix la necessitat de menjar dolços.
  • Xarop d’atzavara: un endolcidor natural que s’obté d’un cactus i que ja utilitzaven els inques i els asteques. És poc calòric, no provoca càries i regula els nivells de glucosa.
  • Xarop d’auró: és ideal per endolcir torrades, gofres, gelats, creps, iogurts, pastissos… Es tracta d’un xarop obtingut del suc de l’auró, un arbre que prové dels boscos de Canadà i del nord dels Estats Units. A diferència del sucre refinat, és ric en nutrients.
  • Concentrat de poma: és una opció saludable, molt utilitzada en els països nòrdics, que s’obté cuinat a foc lent el suc de poma. Té un sabor molt suau i aporta els nutrients de la fruita.