Germinats, la força de la vida

Menjar germinats és menjar vida, ja que incorpores autèntica energia concentrada a totes les cèl·lules del teu cos, afavoreixes el benestar i frenes l’envelliment. Aprofita la primavera per incloure a la dieta aquest regal de la naturalesa i guanyar salut.

Germinados, la fuerza de la vida - Veritas
Fa milers d’anys els asiàtics ja recomanaven el consum preferent de brots per aconseguir viure més de 100 anys, gaudint d’una existència saludable lliure de malalties. En l’actualitat han recuperat el protagonisme, s’han incorporat amb força a la dieta i cada vegada són més fàcils de trobar.
Els germinats són aliments que s’obtenen a partir de la germinació de llavors, grans o llegums mitjançant calor, humitat i oxigen. Durant aquest procés es produeix una concentració enzimàtica que actua sobre el metabolisme humà, regenera el corrent sanguini, estimula els processos digestius i aporta energia vital concentrada. Aquests aliments vius són rics en vitamines, aminoàcids, clorofil·la i minerals que ajuden a recuperar la qualitat de vida.
• Enforteixen el sistema immunitari: gràcies al seu contingut en vitamines contraresten els efectes negatius de la vida actual (estrès, soroll, aliments desnaturalitzats…).
• Tenen propietats depuratives: desintoxiquen i mineralitzen, a més de regenerar la flora bacteriana intestinal.
• Proporcionen vitalitat: en consumir-los, desapareix el cansament i els problemes digestius. Igualment, tenen un efecte antianèmic, gràcies a la clorofil·la.
• Són digestius: les llavors germinades són un aliment predigerit, que exigeix menys esforç a l’aparell digestiu.
• Pràcticament no aporten calories: els greixos i midons de les llavors es transformen en carbohidrats simples, proteïnes, vitamines i minerals (especialment, fòsfor). Per exemple, els brots de soja només contenen 30 calories per cada 100 g.
Hi ha germinats de col, porro, rave, alfals, llenties, soja, bròquil… Es pot menjar el brot sencer (amb arrel i fulles), i el més recomanable és que sigui en cru, perquè la cocció destrueix gran part del seu contingut nutricional.