Hamburgueses de quinoa

Aquesta setmana, la foodblogger Tere Marín, de Las María Cocinillas, ha preparat aquesta recepta per a tu: hamburgueses de quinoa.

Excepcional font de fibra, la quinoa regula el trànsit intestinal i ajuda a reduir els nivells de colesterol i sucre en sang.

Hamburguesa de quinoa - Veritas

Ingredients

Elaboración

  • Renta bé la quinoa en aigua abundant diverses vegades i bull un got de quinoa en dues d’aigua, fins que quedi tendra (al punt, no pastosa). Cola-per treure-n l’excés de líquid i reserva.
  • Talla les verdures i salta-les amb molt poc d’oli. Només els donarem calor, no les volem coure.
  • En un bol gros barreja la quinoa, que estarà tèbia, amb la patata cuita i aixafada, les verdures, el formatge feta esmicolat, les llavors de cànem i la mostassa. Condimenta-ho amb sal i pebre. Afegeix-hi pa ratllat per formar les hamburgueses, si calgués. Pressiona bé. Deixar-ho refredar almenys 2 o 4 hores, o fins i tot tota la nit.
  • Serveix amb pa d’hamburguesa torrat, mostassa, germinats d’alfals, bròquil i ceba agredolça. Per acompanyar, salsa tàrtara i tomàquets rostits a les herbes.