La dieta macrobiòtica ajuda a reduïr l’estrès

La dieta macrobiòtica ajuda a reduïr l’estrès, ja que resulta una eina eficaç per gestionar l’ansietat i canalitzar l’energia vital.

La dieta macrobiòtica ajuda a reduïr l'estrès - Veritas

La macrobiòtica diferència entre aliments yin i yang segons tinguin efecte expansiu o contractiu. Els aliments molt yang (carns vermelles, embotits, formatge curat i ous) ens contrauen i ens tensen, generant emocions com la ira i la ràbia. És a dir, et produiran més estrès. A l’altre extrem, els aliments yin (fruites tropicals, dolços, làctics, sucre, te, cafè, vinagre) ens refreden i ens dispersen, provocant cansament, debilitat i falta de concentració. A més d’un excés de yin, el sucre i els cereals refinats eleven dràsticament els nivells de glucosa en sang, generant una falsa sensació d’eufòria que desapareix ràpidament perquè el cos es veu obligat a generar insulina per baixar-lo. La conseqüència: l’estrès augmenta i amb ell, la necessitat de menjar dolç.

La dieta macrobiòtica ajuda a reduïr l’estrès

L’ideal és evitar toxines i càrregues extra al nostre organisme i consumir principalment aliments moderats (també anomenats neutres) per no haver d’estar contrarestant els extrems que ens descompensen mental i emocionalment.

Entre les opcions beneficioses, i neutres, que ens equilibren destaquen els cereals integrals com l’arròs o el mill, ja que alliberen glucosa gradualment i són rics en triptòfan, que produeix serotonina i ajuda a relaxar-nos. També són recomanables les verdures i les algues, riques en minerals com el calci i el iode, així com els llegums acompanyades de cereals.

Un bon remei per apaivagar les emocions és prendre un got de kuzu amb suc de poma. Com es prepara? Posa un got de suc de poma (sense sucre) en una olla i dissol en fred una cullerada petita de kuzu. Deixa que bulli a foc lent, remenant fins que canviï de textura i es torni transparent. Espera a que es refredi una mica i pren-lo amb calma, a petits glops. Al cap d’una estona ho veuràs tot d’un altre color.

Finalment, recorda que a més de seguir una dieta amb predomini d’aliments neutres és molt important prendre un temps per a menjar de forma relaxada, mastegar bé i fer-ho de forma conscient.