La fruita: responem les preguntes más habituals

La fruita refresca, hidrata i aporta una gran quantitat de vitamines i fibra, motius que la converteixen en un aliment indispensabe en qualsevol dieta. Tot i així, els interrogants al voltant dels efectes de la fruite sobre l’organisme no sempre tenen una resposta clara. Hem investigat els dubtes més habituals que genera aquest aliment ric en nutrients.

Es digereix pitjor si la prenem a les postres?

Es diu que si es pren després d’un menjar proteic i amb greixos, la fruita triga més a digerir-se, perquè fermenta i produeix gasos. De fet, només algunes fruites com la pinya o la papaia ajuden a digerir les proteïnes i no tenen aquest efecte.

En general, podem dir que prendre una petita quantitat de fruita a l’hora de les postres és molt millor que altres opcions ensucrades. Tambés es pot menjar entre hores, i aleshores es digereix abans i millor.

Podem barrejar diferents tipus en un mateix àpat?

La podem menjar com ens agradi. Tot sovint, una barreja saborosa ajuda a prendre més fruitai la digerim millor. Es pot menjar en forma de macedònia, però també la podem afegir a les amanides.

El suc pot reemplaçar la peça sencera?

El suc és només una part de la fruita, que sempre seulta més nutritiva si la mengem sencera: amb la pell i la fibra. És important recordar que a la pell és on es concentren la majoria dels residus químics. Per tant, l’hem de prendre sempre ecològica.

És recomanable prendre els sucs en dejú?

És una opció molt saludable, ja que allarguem el període de dejuni nocturn i afavorim la desintoxicació de l’organisme. Descobreix les nostres propostes de sucs saludables.

El suc és diürètic, estimula la funció renal, alcalinitza, mineralitza, reconstitueix i aporta líquids. A més, també és laxant, gràcies a l’estímul que exerceix sobre la vesícula biliar.

La fruita liquada conserva la vitamina C?

Moltes de les vitamines dels sucs s’oxiden en contacte amb l’aire. Per això s’han de preparar just abans de prendre’ls. Si el guarem a la nevera s’oxida igualment i continua perdent propietats.

Al liquar la fruita, la fibra i les pectines es queden a la liquadora. Per tant, és millor triturar-la. Queda una mica més espessa, amb una textura molr agradable i conserva totes les seves propietats.

Ha d’esta madura si tenim problemes digestius?

La fruita verda conté, en general, més àcids orgànics que poden irritar la mucosa de l’estòmac i els intestins. A mesura que la fruita va madurant, aquests àcids disminueixen i augmenten els sucres. Cal recordar que el millor és menjar sempre fruita de temporada, conreada en llocs propers i recollida al punt just de maduració al sol. Nosaltres treballem amb pagesos locals; coneix les seves històries!

Com hem de menjar la poma després d’una descomposició?

Quan hi ha un procés de descomposició, la rehidratació és prioritària, i després s’han de menjar aliments protector. La poma ratllada, sola o amb un raig de suc de llimona, és un protector adeqüat. No obtant, la poma ha de menjar-se crua, perquè és molt més rica en sals, que ens ajudaran a recuperar la pèrdua de potassi que provoca la descomposició.