Que no et falti el magnesi

Pocs nutrients tenen propietats tan notables com el magnesi. És un dels minerals més abundants a les nostres cèl·lules i l’organisme el necessita per a produir energia, sintetitzar les proteïnes i activar el metabolisme del calci.

Que no et falti el magnesi! - Veritas

La salut cardíaca, la relaxació anímica i muscular o la prevenció de l’artrosi poden dependre d’un subministrament adequat d’aquest oligoelement que es troba, bàsicament en el regne vegetal. Quan el dèficit és moderat pot aparèixer cert cansament, contraccions musculars involuntàries, tremolor, insomni i certa irritabilitat. En solen patir mancança les persones que consumeixen aliments processats, els malalts de renals crònics, les embarassades i aquells que realitzen grans esforços físics.

Se suposa que una dieta equilibrada n’aporta una quantitat suficient, però la realitat és que en moltes ocasions l’alimentació no arriba a proporcionar ni un terç de la quantitat recomanada, que és de 360mg / dia. Per tant, és essencial consumir productes ecològics, que contenen grans proporcions de magnesi.

Recomanacions:

El paper del magnesi en l’organisme:

  • Activa la producció de calci: la calcitonina és una hormona que augmenta el nivell de calci en els ossos i impedeix que sigui absorbit per teixits tous. El magnesi estimula la producció d’aquesta hormona i, per tant, contribueix a augmentar el nivell de calci als ossos.
  • Redueix rampes i tensions.
  • Estimula la producció de col·lagen, una proteïna fonamental per a la salut de les artèries, els cabells, les ungles, la pell, etc.
  • Relaxa i afavoreix el descans: és bàsic per a la formació de serotonina a partir del triptòfan, un aminoàcid que influeix en l’estat d’ànim i el son.