Pla detox per començar l’any

Pla detox per començar l’any que t’ajudarà a reinicialitzar l’organisme. D’aquesta manera aconseguiràs, no només perdre pes, sinó començar a menjar de manera saludable.

La depuració del cos és un procés natural d’eliminació de toxines a través del fetge, els ronyons i l’intestí. Després de les festes volem perdre els quilos que hem guanyat el més ràpid possible i una dieta depurativa és una gran alternativa. No obstant això, t’has de plantejar el pla detox amb tranquil·litat i menjant bé, per poder consolidar els resultats.

Sovint les dietes extremes s’acompanyen de cansament, gana i mal humor perquè el cos acusa la falta de greixos i proteïnes necessàries per generar energia i estabilitzar l’estat d’ànim. Per aquest motiu, en la majoria dels casos es torna a menjar igual que abans.

Pla detox per començar l’any

El primer pas per començar a netejar l’organisme és reduir el consum excessiu d’embotits, patés, salsitxes, pizzes, formatges, begudes alcohòliques, refrescos ensucrats, cafè, rebosteria industrial, gelats, etc. A partir d’aquí, has d’establir unes pautes saludables i seguir-les sense presses.

  • Pren moltes verdures: tenen un elevat poder diürètic. Les millors són les de fulla verda, les crucíferes com la col i el nap, la ceba i l’api; sense oblidar les algues: la wakame i clorel·la són altament depuratives.
  • Condimenta amb salses saludables: alegra els teus plats amb salses creatives fetes amb sèsam, olivada, oli d’oliva verge, espècies (orenga, julivert, romaní, cúrcuma, gingebre), salsa de soja i llimona.
  • Fes 5 menjades: és l’opció ideal per aportar al cos tot el que necessita, incloent-hi un àpat complet amb cereals integrals, verdura i proteïna vegetal o peix i, per descomptat, un sopar lleuger. Gaudeix d’aquesta deliciosa recepta d’amanida de kale, quinoa i azukis.
  • Beu un litre i mig d’aigua: en aquesta quantitat pots incloure infusions i consomés, a més d’una ració de sucs verds antioxidants o de brou vegetal elaborat amb api, ceba i julivert.
  • Practica exercici físic: comença a caminar més o practicar algun exercici aeròbic cada dia i aviat el teu cos se sentirà renovat i lleuger. A partir d’aquí, pots abaixar el ritme i seguir una dieta equilibrada amb tots els nutrients que necessites, sense oblidar afegir als plats una bona quantitat de verdures i hortalisses.