Què menjar per no estar enfadats

Els aliments que mengem diàriament influeixen no només en la nostra salut física sinó també en la nostra estabilitat mental i emocional. Si et sents irritable i t’enfades sovint és possible que el fetge estigui sobrecarregat a causa d’un excés de greixos saturats i proteïnes animals. Revisa la teva dieta i notaràs un gran canvi.

Els efectes de la dieta sobre el nostre estat anímic i psicològic són molt importants, encara que la majoria de vegades no som conscients de com ens influeixen els aliments que mengem. Des del punt de vista de la medicina oriental, l’aspecte físic, l’emocional i el mental són inseparables, i la relació ens els òrgans interns i les emocions és directa.

  • Ronyó i autoestima: sabem que potenciant l’autoestima d’una persona podem millorar l’estat del seu ronyó. De la mateixa manera, quan milloren les condicions del ronyó, la persona veu com augmenten la seva autoestima i valentia.
  • Cor i estat d’ànim: quan el cor està sa ens sentim alegres, lúcids i en pau, però quan no està energèticament bé patim ansietat, angoixa, nerviosisme, insomni i ansietat mental.
  • Sistema digestiu i claredat mental: l’estómac i l’intestí prim estan relacionats amb la determinació, la capacitat de decisió, l’empatia i el bon funcionament del cervell, però també amb la confusió mental i la manca d’ànim.
  • Fetge i energia: el fetge és el gran distribuïdor d’energia, segons la medicina oriental, i també el filtre per on passen els aliments abans d’arribar a la sang i que està directament relacionat amb el diafragma i la funció respiratòria.

Què menjar per no estar enfadats

A l’hora de dinar, l’objectiu és que els greixos puguin ser fàcilment digerides, diluïdes i metabolitzades, de manera que no s’acumulin a la zona del fetge i el diafragma.

  • Reduir els greixos saturats: hem d’evitar us fregits, els lactis, els embotits, les carns, la mantega… En cas de continuar menjant aquests productes s’han d’acompanyar d’aliments que ajudin a la digestió ia la solubilització dels greixos per part de els fluids digestius i biliars. Parlem de verdures amargues, raves, xucrut, aigua amb llimona, etc.
  • Augmentar el consum de proteïnes vegetals: menjar soja, llegums combinades amb arròs, seitan, tofu i tempe és la millor opció per substituir el greix animal.
  • Menjar verdures en abundància: hem de triar verdures de fulles verdes frondoses i intenses com la col verda i el bròquil (que només s’ha de bullir 3 minuts), verdures depuratives (com carxofes, espàrrecs, remolatxa, endívies, fonoll, api i xicoira ) i també porros, canonges, fulles de nap i raves.
  • Cereals cada dia: el blat de moro, l’ordi, el blat, l’espelta i el blat persa són els més adequats. En forma de pasta o cuscús són molt fàcils de cuinar. Recepta de cuscús amb carbassa i cigrons.
  • Condimentar amb herbes aromàtiques: julivert, cebollí, alfàbrega, menta (fresca o en infusió), coriandre, orenga, farigola, sàlvia, etc.
  • Prendre infusions depuratives: dent de lleó, carxofa o card marià.
  • Vigilar amb els aliments picants o calents: all, pebre vermell, pebre negre, gingebre, etc.
  • Evitar els processats i l’alcohol: s’han d’eliminar de la dieta els aliments processats i amb additius químics, així com les begudes alcohòliques, excepte la cervesa de blat, que es pot beure amb moderació.