Quinoa: com es cuina?

La quinoa té una infinitat de possibilitats a la cuina i el seu sabor delicat combina tant amb ingredients dolços com salats. Un cop cuita, els grans queden solts i brillants, i la seva forma personalitza qualsevol recepta.

Quinoa: com es cuina? - Veritas

És un pseudocereal ideal per introduir a la dieta quotidiana. És rica en aminoàcids essencials, té un alt valor proteic, és bona per a les articulacions i repara l’intestí danyat. Així mateix, aporta apreciables quantitats de vitamines C, E, del grup B i àcid fòlic. En comparar-la amb altres cereals, conté més quantitat de minerals.

No dubtis a incorporar-la en substitució d’altres cereals en plats tradicionals, perquè s’adapta molt bé a qualsevol elaboració freda (amanides) o calenta (paelles). De fet, cuinar la quinoa és molt fàcil, però abans hauràs de netejar-la fins que l’aigua surti clara.

  • Posa-la a coure en una olla, afegeix aigua freda i una mica de sal marina no refinada. Per obtenir-ne una quinoa totalment solta es necessita 1 mesura de quinoa per ½ d’aigua. Si l’objectiu és una textura més enganxosa (com per fer croquetes) posa 1 mesura de quinoa per 2 d’aigua. Finalment, en cas de voler fer una crema necessites entre 6 mesures d’aigua per 1 de quinoa.
  • Deixa que bulli 5 minuts a foc mig, redueix el foc al mínim i tapa. És important tapar-la per evitar que perdi aigua a través del vapor i quedi crua.
  • 15 minuts després l’aigua s’haurà evaporat completament. Retira-la del foc i deixa-la reposar 5 minuts abans d’abocar-la en un recipient de vidre o ceràmica.
  • Ja està a punt per consumir o conservar a la nevera, on pot aguantar fins a 3 dies en un recipient hermètic de vidre. Mai has de guardar-la acompanyada de vegetals, ja que fermenten abans que el cereal. Per tant, és preferible afegir les verdures just abans de dinar, per aprofitar al màxim les seves propietats.