Quinoa, imprescindible d’estiu 2018

La quinoa és un aliment excepcional a nivell nutritiu, ja que és rica en proteïnes d’alt valor biològic. Ens aporta tots els aminoàcids essencials que necessita el cos, a més de ser una bona font de fibra i minerals com el ferro i el calci.

La quinoa és un pseudocereal de color ivori que té un gust delicat que recorda al de les nous. Destaca per ser un aliment molt complet i lliure de gluten.

La FAO i la OMS afirmen que té un equilibri de proteïnes i nutrients al més proper possible a l’ideal per al cos humà. Conté un 13% de proteïnes en pes sec. Això vol dir que una vegada cuita i hidratada té gairebé tantes proteïnes com la carn, i a més d’alt valor biològic, ja que aporta tots els aminoàcids essencials que necessita el cos.

També és una bona font de fibra, que ajuda a combatre el restrenyiment i aporta sensació de sacietat, cosa que converteix la quinoa en una aliada perfecta per perdre pes. A més, el seu perfil gras és baix; té petites quantitats de lípids monoinsaturats i poliinsaturats.

La quinoa és un aliment molt remineralitzant que contribueix a evitar l’estrès i a millorar el rendiment mental gràcies al seu contingut en minerals (ferro, calci, magnesi, zinc, fòsfor i potassi) i vitamines (B1, B2 i B3).

Quinoa, imprescindible d’estiu

Resulta excel·lent en aquestes dates perquè tonifica els ronyons i la melsa, on es desenvolupa la digestió i l’assimilació intestinal dels aliments fins que es transformen al fetge.

Si encara bases la teva dieta en pa, arròs blanc i pasta refinada, l’estiu és un bon moment per introduir cereals i llavors integrals. Començar per la quinoa és una bona idea perquè és un aliment molt complet des del punt de vista nutritiu, de gust neutre i molt versàtil a la cuina.

La quinoa a la cuina

Utilitza 1 mesura de quinoa per 1 i ½ d’aigua, bull-la 5 minuts a foc mitjà, redueix el foc al mínim, tapa l’olla i cuina-la durant 15 minuts, fins que l’aigua s’hagi evaporat. Retira-la del foc i deixa-la reposar 5 minuts.

Fes-la servir per preparar amanides refrescants, saludables i delicioses. La nostra proposta: tabulé de quinoa amb tomàquet i menta fresca.

A més, és un excel·lent fons de nevera per tenir a punt quan arribis a casa i no tinguis gaire temps de cuinar. Aguanta fins a tres dies a la nevera en un recipient hermètic de vidre. I no cal guardar-la acompanyada de vegetals perquè fermenten abans que el cereal. Per tant, és preferible afegir-hi les verdures just abans de menjar, per aprofitar-ne al màxim les propietats.

Troba el bono imprescindibles a l’app Veritas, acumula ecos i bescanvia’ls per euros de descompte en les teves compres!