Seitan: suau, proteic i digestiu

Conegut com la “carn vegetal”, el seitan aporta proteïnes d’alt valor biològic, no conté pràcticament greixos i està completament lliure de colesterol. És suau i digestiu, i el pots cuinar igual que prepares la carn: a la planxa, fregit, arrebossat, estofat, en hamburgueses, etc.

Seitan: suau, proteic i digestiu - Veritas

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) afirma que al món desenvolupat es consumeixen més del doble de proteïnes de la quantitat recomanada diàriament. I també aconsella que un 25% sigui d’origen animal i l’altre 75% sigui proteïna vegetal.

Les proteïnes són elements indispensables per a la formació, el creixement i la renovació de cada cèl·lula de l’organisme. Estan constituïdes per aminoàcids i existeixen 8 aminoàcids que es consideren essencials (imprescindibles) i que s’han de ingerir a través de la dieta, perquè no es poden obtenir d’una altra manera.

El seitan és un aliment que es consumeix des de fa més de 600 anys. És la proteïna del blat bullida una hora i mitja amb aigua, salsa de soja i alga kombu. D’aquesta manera s’enriqueix amb minerals, vitamines i lisina, un aminoàcid essencial del qual els cereals són deficitaris. Destaca per la seva elevada aportació proteica. La seva digestió és suau i ràpida, a més d’enfortir la musculatura i donar elasticitat als teixits.

Com té un aspecte i una textura similar a la carn, el pots cuinar de la mateixa manera: a la planxa, arrebossat, estofat, en hamburgueses, mandonguilles, croquetes, llibrets… Et recomanem que els tallis en filets i ho passis per la paella amb una mica d’oli, all i julivert. Si vols obtenir un sabor més intens, afegeix unes gotes de salsa de soja.