Superaliments, una aposta segura

Un superaliment és aquell que té propietats nutricionals superiors als aliments comuns i, per tant, aporta més beneficis curatius i medicinals. Està demostrat que la seva presència en una dieta equilibrada és profitosa tant a nivell físic com emocional.

Superaliments, una aposta segura_Veritas
Estem davant d’una categoria especial d’aliments que es troben de forma natural a la natura des de fa segles. Es coneixen com superaliments perquè una petita quantitat concentra una densitat enorme de nutrients. Prevenen i tracten malalties, aporten energia, enforteixen el sistema immunològic, atenuen els efectes de l’envelliment i són de fàcil absorció.

Cúrcuma: antibiòtic natural

Molt utilitzada a la gastronomia hindú, pertany a la família del gingebre i forma part del popular curri. Pots afegir-la a amanides, sopes, salses, sucs de fruita, com a adob per carns, peixos…
És molt coneguda per les seves propietats antiinflamatòries a tots els nivells i està considerada com un veritable antibiòtic natural. Ajuda a calmar el mal, protegeix el fetge i la vesícula biliar i té un altíssim contingut en ferro. Per aprofitar completament els seus beneficis nutricionals convé barrejar-la amb pebre negre. El pebre és ric en piperina, i aquest compost fa que la curcumina (el principal ingredient de la cúrcuma) sigui més fàcil d’absorbir pel cos.

Kale: nutritiva i antioxidant

La col kale o arrissada és molt coneguda a causa del seu alt poder nutritiu. Aporta més calci que la llet i més ferro que la carn, juntament amb vitamines A, C i K. Igualment, és antiinflamatòria i antioxidant, protegeix la vista i contribueix a prevenir el càncer i l’Alzheimer.

Azaí: desintoxicant i digestiu

La polpa del azaí posseeix una de les majors concentracions de flavonoides i antioxidants del regne vegetal. Només cal afegir una cullerada de pols de azaí a batuts de fruites, begudes vegetals, iogurts o quefir per notar-ne els efectes. És un gran desintoxicant i afavoreix la digestió. A més, gràcies a la presència d’aminoàcids i omega-3, 6 i 9, redueix els nivells de colesterol.

Baies de goji: font de joventut

Són un dels aliments més nutritius del planeta, atès que contenen 19 aminoàcids (alguns essencials), minerals, vitamines i fitonutrients. Consumides en pols es poden prendre amb els cereals de l’esmorzar, batuts, iogurts… Són molt riques en carotenoides i antioxidants, el que contribueix a protegir la vista i frenar l’envelliment cel·lular. També ajuden a la crema de greixos.

Herba de blat: energètica i depurativa

Purificadora per excel·lència, l’herba de blat és molt eficaç per a alcalinitzar la sang i augmentar la vitalitat. És un aliment 3 vegades més proteic que la carn, i conté un poderós antioxidant que inhibeix la formació dels radicals lliures.

Alga espirulina: l’aliment del mil·lenni

Font de proteïna natural, cal incloure-poc a poc en la dieta, ja sigui en batuts, salses, adobs, guisats… Conté grans quantitats de clorofil·la, un poderós anticancerigen, energitzant, depuratiu i regenerador cel·lular. Entre les seves qualitats destaquen la neteja de la sang i la millora de la flora intestinal, així com la seva alta aportació de ferro.