Superfoods

Superfoods, una petita quantitat té una densitat enorme de nutrients essencials i, gràcies a les seves propietats, els superaliments poden prevenir i tractar malalties. Molts es presenten ja preparats per facilitar la seva incorporació a la dieta. Tria’ls segons les teves necessitats o mancances i afegeix-ne la dosi indicada a iogurts, amanides, sopes, sucs, batuts…

Notes cansament i falta de vitalitat?, et molesten les articulacions?, et poses malalt fàcilment?… Revisa la teva alimentació i enriqueix-la amb superfoods. Per exemple, el llevat nutricional aporta proteïnes d’alt valor biològic, minerals i vitamines del grup B i es pot fer servir per imitar el gust del formatge en plats vegans o espessir salses.

Superfoods

  • Algues i vegetals desintoxicants: espirulina, clorel·la, kale, herba de blat… Tenen altes concentracions de clorofil·la, que oxigena i depura la sang. També són alcalinitzants i enforteixen les defenses. L’alga clorel·la, molt rica en proteïnes, ferro i vitamina B, actua com a regenerador cel·lular i desintoxica. Per la seva banda, els nombrosos nutrients de l’espirulina la fan ideal per reduir el colesterol, millorar la flora intestinal, prevenir l’anèmia, equilibrar la glucosa a la sang i tenir més vitalitat.
  • Fruits i llavors antioxidants: cacau, açaí, llinosa, xia, maca… Aquest grup es caracteritza per la seva riquesa en antioxidants, que frenen l’envelliment prematur causat pels radicals lliures i combaten l’efecte de la contaminació. L’açaí, font d’àcids grassos omega-3 i 9, proporciona energia, estimula la digestió, millora la salut cardiovascular i redueix el colesterol. Quant al cacau, amb molts minerals i vitamines, té la capacitat d’estimular el sistema nerviós i augmentar la sensació de benestar, a més de contenir flavonoides, que disminueixen la pressió arterial. Utilitza cacau per preparar aquesta recepta de púding de xia i cacau amb fruites vermelles.
  • Plantes i espècies antiinflamatòries: cúrcuma, te matcha, gingebre, reishi… Destaquen per les seves virtuts antiinflamatòries, antivirals i antibiòtiques. Un comentari especial mereix la cúrcuma, un antiinflamatori natural molt eficaç en cas d’artrosi, lesions musculars i dolors menstruals. Igualment, protegeix el fetge i la vesícula biliar. És important acompanyar-la de pebre, ja que el seu contingut en piperina fa que la curcumina de la cúrcuma s’absorbeixi millor.

Gaudeix de la nostra proposta de condiments elaborats amb superaliments per afegir a les amanides i els esmorzars.