Tabulé de quinoa

Tabulé de quinoa, una recepta bàsica i nutritiva apta tant per a vegans com per a celíacs. La quinoa no és pròpiament un cereal, sinó un pseudocereal amb unes propietats nutricionals semblants a aquest grup d’aliments. Té proteïna completa i és rica en minerals i vitamines. És molt versàtil a la cuina i molt fàcil de pair, però és important saber com cuinar-la per aconseguir una textura solta i cruixent.

Aquesta recepta la va preparar la xef Mireia Anglada per l’E-Book de celebració del primer aniversari de Terra Veritas “Receptes per compartir”. Descarrega-te’l gratis.

Tabulé de quinoa

Ingredients:

Elaboració:

  1. Talla la ceba fina i els tomàquets a dauets petits.
  2. Neteja bé la quinoa i posa-la en un cassó, juntament amb l’aigua.
  3. Porta a ebullició i quan arrenqui el bull, tapa i deixa coure a foc mínim durant 15 minuts.
  4. Deixa reposar 5 minuts més sense destapar, perquè acabi d’absorbir els vapors.
  5. Retira del cassó i col·loca-la en una font. Afegeix-hi el tomàquet, la ceba, la menta i el julivert.
  6. Condimenta amb el suc de llimona, l’oli i la sal.
  7. Conserva-ho a la nevera i torna a rectificar el gust just abans de servir.