Tempeh: proteïnes d’alta qualitat

El tempeh conté proteïnes d’alt valor biològic, és a dir, aporta tots els aminoàcids que el cos necessita per funcionar de manera correcta. Elaborat amb soja fermentada, és un ingredient molt versàtil a la cuina que podem afegir a pràcticament qualsevol plat: croquetes, hamburgueses, pastes, estofats…

Tempeh, proteïnes d'alta qualitat - Veritas
De la mateixa manera que el tofu, s’elabora a partir de grans de soja, però té altres característiques nutricionals i una textura diferent. En el cas del tempeh, el procés de fermentació de la soja reté totes les proteïnes, i comparat amb el tofu conté més fibra i vitamines, així com una textura més ferma i un sabor més fort.

Com es cuina?

  • Cocció: talla el tempeh a trossos regulars i fes-ho bullir durant 10 minuts amb un tros d’alga wakame o tofu i un rajolí de salsa de soja, perquè el salat comenci a dissimular el gust amarg del tempeh. Després, pots cuinar-lo. I, si tot i així segueix semblan-te amarg, pots afegir una salsa suau a base de cítrics o herbes.
  • Fregit: talla-ho en llesques extremadament fins i fregeix-lo fins que quedi cruixent.
  • En estofats: una altra opció és incorporar-lo als estofats, sempre prèviament fregit.
  • Croquetes i hamburgueses: fes un sofregit de ceba, afegeix el tempe bullit i esmicolat i dóna-li forma. Si vols pots combinar-ho amb un cereal. L’arròs és una bona opció.
  • A la planxa: una manera de menjar tempeh sense necessitat de bullir-lo abans és partir-lo per la meitat i untar amb miso blanc (shiro miso) tota la peça. A continuació, es deixa a la nevera com a mínim durant una nit. L’endemà es renta i es cuina a la planxa amb unes gotes d’oli. També pots deixar-ho macerar tota la nit amb soja, gingebre, aigua i herbes aromàtiques, i cuinar-lo a la planxa el dia següent.