Un toc de sèsam

El sèsam és un ingredient imprescindible en la dieta diària, ja que aporta vitamines, minerals i sabor. Pots prendre-ho a l’hora d’esmorzar com a acompanyament de cereals, per enriquir l’amanida del dinar, o per sopar, com a toc especial per a un peix a la planxa.

Un toc de sèsam- Veritas

Mireia Anglada t’explica com has de cuinar-ho perquè sigui més digestiu i puguis absorbir tots els seus nutrients. Recorda que si manipules de forma incorrecta aquesta petita llavor no absorbiràs bé els nutrients i si la torres massa pot generar fins i tot una mica de toxicitat.

Abans de menjar llavors de sèsam és recomanable moldre-les, ja que són tan petites que si no les tritures arriben intactes a l’intestí. El millor és utilitzar un morter japonès anomenat suribachi.

Si vols torrar-lo potenciaràs el seu sabor i ajudaràs a la seva assimilació. Per a això, has de netejar-lo sota l’aixeta amb un colador i assecar-les en una paella a foc suau sense oli i sense deixar de moure la paella per repartir bé la calor. Quan comencin a saltar, deixa que es refredin sobre un paper de cuina. També pots prendre les llavors crues i activades. Posa-les en remull unes hores per començar el procés de germinació durant el qual es multipliquen les propietats.

A més, pots gaudir del sèsam barrejat amb sal marina (gomashio), en oli de primera pressió en fred o en forma de tahina, una crema que conté aquesta llavor com a base i és indispensable per a l’elaboració del hummus.