Aliments contra el restrenyiment

El restrenyiment s’ha convertit en un mal endèmic de les societats occidental que es deu, en gran part, a la tendència al sedentarisme i al consum d’aliments processats i hidrats de carboni refinats. A més, el ritme intestinal es pot veure alterat per altres causes, com les presses, els nervis o els canvis en la rutina habitual.

Per solucionar els problemes de peristaltisme intestinal moltes persones abusen dels laxants, ja siguin químics o naturals, que tot i aconseguir un alleujament inmediat irriten l’intestí i creen dependència. Per això, cal actuar des de l’arrel i incloure a la dieta aliments rics en fibra, com els cereals integrals, les verdures, la fruita i els llegums.

A més, per mantenir la flora intestinal en bon estat, complementarem la dieta amb probiòtics: iogurt, miso, quefir o xucrut.

Aliments contra el restrenyiment

Si vols guanyar regularitat i evitar el restrenyiment hi ha una sèrie d’aliments que no poden faltar al teu rebost.

  • Prunes i figues: ja siguin fresques o seques, són unes fruites molt laxants, gràcies a l seu contingut en fibra. Si el restrenyiment és persistent, són més efectives seques i rehidratades. Es deixen en remull durant tota la nit i es prenen en dejú amb la mateixa agua.
  • Flocs de civada: la civada és un dels cereals amb més efecte regulador, però aconseguirem un efecte més laxant si la cuinem amb un brou de verdures o bé amb aigua o llet i una mica de mel. La seva fibra soluble suavitza les mucosas del tub digestiu i regula el tracte intestinal de manera natural. Et recomanem aquesta recepta de porridge de flocs de civada per esmorzar.
  • Llavors de lli: ja siguin marrons o daurades, les llavors de lli són especialments riques en mucílags, una fibra soluble que afavoreix l’evacuació. Per aconseguir que aquests mucílags actuïn, cal deixar les llavors en remull durant la nit i prendre-les en dejú.

Hàbits que ajuden

  • Beu un mínim de dos litres de líquid al dia, principalment aigua.
  • Evita els aliments astringents, com el vinagre, l’arròs blanc o el codony.
  • En moments puntuals, pren suplements naturals com el suc d’àloe vera o la infusió d’ortiga verda.