Aliments per potenciar les teves defenses

Una alimentació rica en vitamina C i altres nutrients antiinflamatoris t’ajuda a cuidar activament el sistema immunitari i et permet fer front a refredats, grips, al·lèrgies estacionals… Descobreix la nostra recomanació d’aliments per potenciar les teves defenses.

Aliments per potenciar les teves defenses - Consells - Veritas

Si bé contraiem refredats i grips en el moment en què entrem en contacte amb un virus, els símptomes que generen el malestar associar (mucositat nasal, calfreds, mal de cap i de gola) estan provocats per una sèrie de reaccions químiques pròpies del sistema inmunitari i responsables de la inflamació.

Aliments per potenciar les teves defenses

Un dels nutrients fonamentals per gaudir d’una immunitat saludable és la vitamina C, un potent antioxidant que no només actua contra els radicals lliures que acceleren l’envelliment cel·lular, sinó que també té un gran efecte antiinflamatori. Es troba de manera natural en els cítrics, la papaia, el bròcoli, la col, el julivert, les ametlles i els espinacs.

Bròcoli – Tècniques de cuina

Per què seguir una dieta antiinflamatòria?

Quan la vitamina C és un bàsic en la teva alimentació augmenten les reserves d’aquesta vitamina per enfrontar-te al fred. No obstant això, si fas una dieta proinflamatòria aquesta provisió s’estarà utilitzant constantment per contrarestar-la, per la qual cosa és recomenable seguir una dieta antiinflamatòria que redueixi els nivells d’inflamació general de l’organisme i faciliti que els símptomes de les afeccions víriques no siguin tan acusats.

Una dieta antiinflamatòria es compon de vegetals (rics en vitamina C), llegums i cereals integrals. Igualment, no hi pot faltar la cúrcuma, que destaca pel seu potencial antiinflamatori i digestiu, la carn està limitada i s’eliminen els processats i fregits.

Llimonada de cúrcuma

Aquest Nadal sorpèn i cuida els teus convidats amb una beguda molt especial plena de vitamina C i altres nutrients antiinflamatoris.

Ingredients:

Elaboración:

  1. Ratlla finament la cúrcuma i el gingebre, posa’ls en un recipient resistent a la calor i aboca-hi l’aigua bullent amb un pessic de sal.
  2. Sense tapar, manten-los coberts amb l’aigua durant 10 minuts.
  3. Incorpora-hi la mel i remena-ho fins que es dissolgui.
  4. Cola la barreja en un altre recipient i deixa que es refredi a temperatura ambient.
  5. Afegeix-hi els sucs de llimona i taronja acabats d’esprémer.
  6. La llimonada es conserva a la nevera fins a una setmana i si vols prendre-la calenta posa’n 120 ml en una tassa i emplena-la fins dalt amb aigua bullent.

Descobreix la nostra col·lecció de receptes.