Aliments que activen el metabolisme

És possible influir en el metabolisme? En part sí. Encara que la predisposició genètica ens en marca els límits, un estil de vida saludable i una dieta adequada poden flexibilitxar-lo.

“Es que jo no tinc aquesta constitució i no puc fer-hi res”. Aquesta és una afirmació que hem sentit moltes vegades quan algú no aconsegueix perdre el pes que li sobra. Doncs bé, no sempre ens hem de resignar per la constitució que hem heredat. Els humans vivim en contínua interacció amb el medi, i el cos és el resultat de la pròpia capacitat d’adaptació.

El metabolisme està influenciat per la manera de viure i, evidentment, de menjar. L’exercici físic és un dels factors que més hi influeix, ja que no només ajuda a cremar els greixos acumulats, sinó que, a llarg termini, pot modificar el metabolisme cel·lular.

Aliments que activen el metabolisme

Pel que fa a l’alimentació, cal tenir presents determinats aspectes, com no menjar més del que sigui necessari o seguir una dieta elaborada a base de verdures, hortalisses, fruita fresca, llavors, fruita seca, llegums, cereals integrals, peix i carn magra de bona qualitat. A més, comptem amb ajudes dietètiques:

  • Espècies picants: generen calor i estimulen la combustió corporal. El gingebre o els capsinoides i capsaicidoides presents en el xili o el bitxo augmenten la despesa energètica diaria. Descobreix com fer servir el gingebre a la cuina seguint aquesta tècnica.
  • Iode: aquest oligoelement (que trobem al peix, les algues marines i l’aigua de mar) s’utilitza per tractar els casos d’hipotiroïdisme (que provoca un alentiment del metabolisme) i també és molt habitual en el tractament de l’obesitat.
  • Seleni: aliments com les nous del Brasil o el llevat de cervesa són rics en seleni, que facilita la transformació de tiroxina t4 en T3.