Aliments que milloren la vista

Si vols conservar la vista en bon estat i comprovar com millora, només has de seguir unes pautes molt senzilles. Sovint obllidats, els ulls s’han de cuidar tant des de dins, amb una bona alimentació, com des de fora, mitjançant els rentats oculars i la relaxació.

Aliments que milloren la vista

Ja sabem que una dieta basada en cereals integrals (arròs, mill, civada, blat, quinoa…), llegums, peix blau, verdures, fruites i llavors (de sèsam, de lli, de gira-sol, de carbassa…) és una dieta regeneradora i protectora de la salut. És la dieta que has de seguir si vols protegir la vista, però amb algunes consideracions:

Verdura fermentada, pickleso xucrut

És un aliment altament recomanable si tens la vista cansada o miopia. Segons la medicina tradicional xinesa, la vista depèn del fetge, i els pickles són uns excel·lents tònics d’aquest òrgan. Només cal menjar una cullerada sopera en cada àpat.

Els nutrients més necessaris

Menjar habitualment fruita i verdura és la millor manera de prevenir problemes oculars. El zinc i les vitamines C i E tenen un efecte antioxidant, que repara els danys dels raigs solars, mentre que els aliments rics en betacarotens, luteïna, zeaxantina o àcids grassos omega-3 prevenen la degeneració macular senil i retarden l’aparició de cataractes.

  • Betacarotens: es troben a la pastanaga, la carbassa, el moniato, la patata, la col arrissada, el meló, l’albercoc i la cirera. els albercocs també es poden menjar secs i són, a més, una magnífica font de ferro.
  • Vitamina C: la tenen el pebrot, la taronja, la maduixa i el kizi, entre d’altres.
  • Vitamina E: és present als cereals integrals, les ametlles, les llavors de gira-sol i de lli, els alvocats i els cacauets.
  • Zinc: l’aporten les llavors de carbassa, els llegums, els cereals integrals i la col.
  • Luteïna i zeaxantina: les contenen els espinacs, les bledes, el peix blau i les nous.

Descobreix la nostra col·lecció de receptes saludables.

Normes d’higiene

El problema més freqüent dels ulls és la sequedat. Mentre que la resta del globus ocular queda relativament protegit, la superfície de l’ull s’exposa a la pols, el fum, els cossos estranys, etc.

Rentats oculars

Són la manera més sana i fàcil de cuidar els ulls: netegen la superfície ocular i alleugen el cansament i la inflamació. Es fan amb una banyera ocular que pots adquirir a la farmàcia. S’han d’obrir els ulls uns segons dins de l’aigua i parpellejar una mica. Després d’han d’assecar els ulls, netejant les parpelles i la base de les pestanyes.

Per a les ulleres

Aplicar sobre les parpelles dues gases amb patata ratllada freda de la nevera durant 10 minuts, mentre us relaxeu.