Amaniments que alegren les amanides

A l’hora de preparar una amanida, els amaniments són fonamentals, ja que són molt més que un complement i poden marcar la diferència entre una simple amanida i un plaer per als sentits. Et recomanem que vagis més enllà de la típica barreja d’oli d’oliva, vinagre de vi i sal i alegris les amanides amb altres ingredientes com miso, shoyu, llavors, oli de coco…

Amaniments que alegren les amanides

Diversitat d’olis

  • De sèsam torrat: si busques donar un toc especial als teus plats, aquet és l’oli que necessites. Unes gotes afegides a una vinagreta convencional hi donen una aroma extraordinària que agrada a tothom i que resulta ideal per a les amanides.
  • De coco: un toc exòtic per condimentar les amanides amb fruites.

Vinagre, un condiment imprescindible

  • D’arròs: es fa servir per condimentar l’arròs del sushi i els makis i per fer vinagretes amb menys acidesa.
  • De poma: desintoxica el fetge, metabolitzant els greixos i evitant que s’acumuli.

Els substituts de la sal

  • Shoyu i tamari: realcen molt el sabor dels aliments i aporten nutrients, minerals i vitamina B, fruit de la fermentació de la salsa de soja entre 18 i 24 mesos. Són un recurs fàcil per elaborar salses realment gustoses. Per exemple, els podem barrejar amb sèsam triturat, tahina, crema d’ametlles o de cacahuets i aconseguirem uns amaniments untuosos amb aroma oriental.
  • Miso: un condiment altament mineralitzant, desintoxicant i alcalinitzant que elimina l’acidesa causada per una alimentació rica en carns, formatges, lactis, embotits i greixos saturats. En afavorir la digestió, es recomana per a persones amb flatulència o acidesa.
  • Kelpamare: salsa líquida de soja i extracte d’alga kelp. Té un gust molt agradable i realça el sabor d’amanides, arrossos, saltats de verdures, sopes… I també es pot utilitzar en lloc de la sal a l’hora de fer una vinagreta.
  • D’umeboshi: el vinagre més diferent és el que prové de la pruna salada que proposa la macrobiòtica, ja que aporta minerals, alcalinitza la dieta i millora els problemes digestius. És un vinagre lleugerament salat i, per tant, s’ha d’evitar la sal en el plat on l’afegim. També es pot utilitzar com a condiment únic sobre amanides o verdures escaldades, i n’hi ha prou amb unes gotes.

Altres ingredients

  • Algues: font excepcional d’oligoelements, vitamines i minerals, les algues són un excel·lent depuratiu per netejar les arteries. Es recomana menjar-ne a diari una petita quantitat, i les que es comercialitzen en petits flocs (wakame i nori) es poden afegir a qualsevol vinagreta.
  • Llavors: de gira-sol, carbassa, sèsam, chia, rosella… Senceres o triturades, donen untuositat a les salses i sempre són benvingudes a les amanides. Els sus aminoàcids combinen molt bé amb els llegums i els cereals.
  • Gomashio: un condiment ja preparat a base de sèsam i sal, molt. Una cullerada petita afegida a la vinagreta o a qualsevol salsa aporta una aroma deliciosa similar a la del cacauet torrat. La gràcia d’aquest condiment és que tonifica la digestió.
  • Mel, melasses i xarop d’atzavara: els amaniments elaborats amb salsa de soja combinen perfectament amb el punt dolç d’aquests ingredients.

Inspira’t amb la nostra col·lecció d’amanides.