Aprimar-se i estar de bon humor

Per aprimar-te i estar de bon humor els teus aliats són els bifidobacteris, que redueixen les inflamacions, ajuden a perdres pes i milloren el sistema immunitari. Una dieta rica en verdures, fruites, llegums, cereals integrals, nabius, fruits vermells i fruita seca t’ajudarà a incrementar els nivells d’aquests beneficiosos bacteris intestinals.

S’ha comprovat que com més toxines tenim al cos més alts són els nivells de glucosa en dejú. Per tant, com més toxines, més necessitat hi ha de menjar sovint i prendre dolç (sobretot per postres). Com a conseqüència, pot aparèixer sobrepès i obesitat. I d’altra banda també s’ha comprovat que les persones amb intolerància al gluten, al·lèrgies, inflamacions intestinals i còlon irritable tenen manca de bifidobacteris.

Aquests bacteris viuen a l’intestí, però hi ha circumstàncies que poden provocar que en tinguem més o menys quantitat:

  • Antibiòtics i herbicides: afusellen aquests bacteris sans, i s’ha de procurar no abusar dels antibiòtics i menjar sempre aliments ecològics.
  • Part vaginal: el fet de no néixer per cesària i prendre lactància materna condiciona un nivell més alt de bifidobacteris, el que afavoreix la programació metabòlica del nen de cara a l’edat adulta.

Per què s’han de prendre bifidobacteris?

El seu consum, ja sigui en forma de suplement o mitjançant aliments probiòtics, redueix dràsticament els nivells de glucosa en dejú i ofereix una eina molt important per a les persones que es vulguin aprimar o siguin diabètiques. A més, ajuda a reduir les citoquines inflamatòries, uns immunomissatgers que provoquen inflamacions.

  • Milloren el sostema immunitari: tenim diferents tipus de bifidobacteris i cadascun d’ells té unes funcions específiques a l’intestí. Per exemple, ofereixen resistència contra els bacteris patògens del còlon, activen el sistema immunitari i frenen les alteracions digestives i les al·lèrgies.
  • Promouen el benestar emocional: influeixen en les emocions i ajuden a fabricar serotonina i GABA. La serotonina és l’hormona de la felicitat i sabem que ens falta perquè ens sentim anímicament sensibles i tenim insomni, dolors crònics i restrenyiment. El GABA és un neurotransmissor ansiolític i antiepilèptic. La seva carència provoca angoixa, canvis anímics, fòbies, taquicàrdies, hipertensió, insomni, formigueig a les mans i contractures musculars.

Aprimar-se i estar de bon humor

Els aliments provoquen canvis a la flora intestinal i alteren el seu equilibri, però també influeixen en les emocions. Si vols que augmentin els bifidobacteris és recomanable que rebutjis la brioxeria, els refrescos i els sucres, i que no abusis de les proteïnes animals (carn, embotits, lactis). En canvi, seguiràs una dieta rica en els següents grups d’aliments:

  • Verdures, fruites, llegums i cereals integrals: carxofa, xicoria, espàrrecs, all, ceba, porro, plàtan, llenties, civada… Tots aquests aliments milloren la diversitat bacteriana i la quantitat de bífidus.
  • Fruites del bosc: s’ha comprovat que el consum de nabius i fruits vermells durant 6 setmanes provoca un increment de bifidobacteris a l’intestí.
  • Fruita seca: menjar regularment ametlles, i sobretot festucs, durant18 dies augmenta la quantitat de bacteris intestinals beneficiosos.

Descobreix la nostra col·lecció de receptes saludables.