Consells

Aquesta primavera menja sa, menja ecològic

Durant la primavera, la natura ens ofereix verdures i hortalisses que, gràcies a la seva riquesa en antioxidants i vitamines, estimulen les funcions de desintoxicació de l’organisme, que duen a terme el fetge i la vesícula biliar.

Aquesta primavera menja sa, menja ecològic - Veritas

A mesura que l’hivern encara la recta final i va arribant la primavera, el metabolisme es reactiva i s’acceleren els processos vitals, de manera que augmenten les funcions de desintoxicació i neteja de l’organisme.

El cos es mobilitza per adaptar-se als canvis de temperatura i estil de vida i, per tant, s’afavoreixen els processos de depuració i eliminació dels excessos acumulats durant l’hivern, una tasca a càrrec del fetge i la vesícula biliar.

Durant aquest procés d’adaptació pots notar una sensació de fatiga i feblesa generalitzada que se sol diagnosticar com a astènia primaveral. Si la pateixes, a més de nodrir-te millor, és important passar temps a l’aire lliure i practicar exercici físic.

Aquesta primavera menja sa, menja ecològic

Maduixes, nespres, nectarines…

És hora d’acomiadar-se dels cítrics d’hivern (taronges, madarines, llimones i aranges), alhora que dones la benvinguda a les maduixes, una gran font de vitamina C i antioxidants.

A mitjans d’abril podràs gaudir de les nespres, que destaquen pel seu elevat contingut en potassi i provitamina A -indispensable per a la salut ocular i dèrmica-, a més de ser un bon regulador intestinal.

Entre maig i juny, apareixen els albercocs, seguits de les nectarines -que també aporten potassi i vitamina A-, els préssecs, les cireres i, finalment, els nabius, una fruita que ajuda a prevenir les infeccions urinàries.

Faves, espàrrecs i calçots

Igualment, la primavera és època de faves i pèsols, dos llegums frescos molt rics en fibra, que ajuden a iniciar el procés de reactivació i depuració del cos.

Al mateix temps, arriben els calçots i els espàrrecs silvestres, l’efecte prebiòtic i diürètic dels quals és extraordinari.

Tot i que hi ha cebes i pastanagues tot l’any, ara n’és temporada. Afegeix-les fresques a les amanides, juntament amb les noves varietats d’enciams i raves.

I a mesura que s’acosta l’estiu apareixen, a causa de l’increment de la radiació solar i les hores de llum, les primeres solanàcies: albergínies, carbassons, pebrots, tomàquets i patates.

Verdures crucíferes i fermentats

Així mateix, la primavera és un bon moment per augmentar el consum d’altres aliments depuratius, que afavoreixen les funcions dels fetge i la vesícula biliar: fermentats (miso, prunes umeboshi, pickles, te kombutxa, quefir), verdures crucíferes, vegetals amargs i te verd.

Contingut relacionat

  • Consells

Amanida de maduixes amb sal d’herbes

Amanida de maduixes, perfecta per al bon temps, ja sigui...

  • Consells

Amanida de favetes i pèsols a la sidra

Amanida de favetes i pèsols, un entrant suau i ric...

  • Consells

Amanida d’espàrrecs de marge

Amanida d'espàrrecs de marge, a més de ser una bona...

  • Consells

Veggie rolls amb salsa de cacauet

Originaris de Vietnam, els rotllets de paper d'arròs són perfectes...