Atención al cliente
De lunes a viernes de 9 a 20 h y sábados de 9 a 14 h (excepto festivos).
Durant la primavera, la natura ens ofereix verdures i hortalisses que, gràcies a la seva riquesa en antioxidants i vitamines, estimulen les funcions de desintoxicació de l’organisme, que duen a terme el fetge i la vesícula biliar.
A mesura que l’hivern encara la recta final i va arribant la primavera, el metabolisme es reactiva i s’acceleren els processos vitals, de manera que augmenten les funcions de desintoxicació i neteja de l’organisme.
El cos es mobilitza per adaptar-se als canvis de temperatura i estil de vida i, per tant, s’afavoreixen els processos de depuració i eliminació dels excessos acumulats durant l’hivern, una tasca a càrrec del fetge i la vesícula biliar.
Durant aquest procés d’adaptació pots notar una sensació de fatiga i feblesa generalitzada que se sol diagnosticar com a astènia primaveral. Si la pateixes, a més de nodrir-te millor, és important passar temps a l’aire lliure i practicar exercici físic.
És hora d’acomiadar-se dels cítrics d’hivern (taronges, madarines, llimones i aranges), alhora que dones la benvinguda a les maduixes, una gran font de vitamina C i antioxidants.
A mitjans d’abril podràs gaudir de les nespres, que destaquen pel seu elevat contingut en potassi i provitamina A -indispensable per a la salut ocular i dèrmica-, a més de ser un bon regulador intestinal.
Entre maig i juny, apareixen els albercocs, seguits de les nectarines -que també aporten potassi i vitamina A-, els préssecs, les cireres i, finalment, els nabius, una fruita que ajuda a prevenir les infeccions urinàries.
Igualment, la primavera és època de faves i pèsols, dos llegums frescos molt rics en fibra, que ajuden a iniciar el procés de reactivació i depuració del cos.
Al mateix temps, arriben els espàrrecs silvestres, l’efecte prebiòtic i diürètic dels quals és extraordinari.
Tot i que hi ha cebes i pastanagues tot l’any, ara n’és temporada. Afegeix-les fresques a les amanides, juntament amb les noves varietats d’enciams i raves.
Així mateix, la primavera és un bon moment per augmentar el consum d’altres aliments depuratius, que afavoreixen les funcions dels fetge i la vesícula biliar: fermentats (miso, prunes umeboshi, pickles, te kombutxa, quefir), verdures crucíferes, vegetals amargs i te verd.
Amanida de maduixes, perfecta per al bon temps, ja sigui...
Amanida de favetes i pèsols, un entrant suau i ric...
L'amanida d'espàrrecs de marge és una bona font de vitamines...
Originaris de Vietnam, els rotllets de paper d'arròs són perfectes...