Consells

Bones i digestives festes

Els àpats nadalencs no solen ser gaire amics de la dieta habitual, però això no implica que després et sentis culpable. Si segueixes uns consells senzills podràs gaudir, i menjar amb moderació tot el que et vingui de gust, sense que els possibles excessos et passin factura. Gaudeix d’unes digestives festes. Bones i digestives festes - Consells - Veritas S’acosten les festes nadalenques i amb aquestes arriben els copiosos àpats familiars i d’empresa. Si habitualment segueixes una alimentació equilibrada, natural i saludable, és possible que et trobis que tothom té una opinió sobre aquest tema i et bombardegin amb preguntes, comentaris i suggeriments.

Bones i digestives festes

La clau és no donar importància a les crítiques i opinions dels altres sobre el que menges o deixes de menjar, perquè es tracta de gaudir de la celebració, l’àpat i la companyia, en harmonia i sense passar-te.

Mastega poc a poc

Mengis el que mengis, fes-ho poc a poc i mastegant bé cada mos. Un dels molts avantatges que té la masticació conscient és que et permet percebre a temps, i abans, la sensació de sacietat.

Fes exercici i respecta els horaris

Caminar cada dia mitja hora de manera activa t’ajudarà a eliminar els excessos. Si tens una rutina d’exercicis segueix-la sempre que puguis i evita picar entre hores i arribar a la taula amb molta gana. Abans de posar-te a cuinar, asseu-te i pren un berenar lleuger. I, molt important, respecta els altres àpats, sobretot l’esmorzar.

Cuida la digestió

Després de l’àpat, espera unes tres hores abans d’estirar-te i per alleugerir la digestió mastega lentament mitja pruna umeboshi immediatament després d’haver menjat. També pots diluir una culleradeta de puré d’umeboshi en una tassa de te bancha o kukicha i prendre-t’ho mitja hora després.

Elabora un menú equilibrat

Tria receptes equilibrades, en què estiguin representats tots els grups d’aliments, com verdures fresques, proteïnes vegetals (tofu, tempeh, seitan) i cereals més lleugers (quinoa, basmati, arròs vermell). Igualment, evita les salses amb molt de greix.

Contraresta l’excés de sucre

Si has consumit molts dolços en pots contrarestar els efectes prenent en dejú els dos dies següents un te bancha amb quatre gotes de tamari i mitja pruna umeboshi picada. Descobreix la nostra proposta d’infusions per als trastorns digestius.

Contingut relacionat

  • Consells

Celebracions saludables

Celebracions saludables, un menú elaborat per la dietista i experta en...

  • Consells

Afronta les festes amb energia

El mes de desembre ens apropa al moment de menys...

  • Consells

Infusions per als trastorns digestius

Passem gran part de les festes nadalenques al voltant de...