Cereals en gra, l’energia més completa

Menjar cereals en gra de manera regular ens assegura un bon nivell d’energia i vitalitat gràcies als seus beneficis nutricionals. 

Els experts recomanen el consum de cereals integrals, que es pot fer en forma de grans sencers o bé en formes processades, com els flocs, les sèmoles o les farines. La unitat energètica i la vitalitat del gra sencer és incomparable a la d’una farina. El gra conté tot el seu potencial de vida, i si el plantem creixerà una planta encara que hagi estat emmagatzemada durant cent anys.

Cereals en gra, l’energia més completa

Arròs integral, energia de llarga durada.

És una peça clau en una dieta saludable. Aporta energia de llarga durada, regula l’organisme, construeix teixits, enforteix el pàncrees i la melsa, expulsa toxines i té un efecte positiu sobre el sistema digestiu, que el fa adequat en casos de diarrea i nàusees i per combatre els efectes de la diabetis.

  • Regula el sistema nerviós: segons la medicina oriental, té un efecte calmant. Una propietat qu, en termes de medicina occidental, pot tenir a veure amb les vitamines i els minerals que conté. Es recomana per activar el desenvolupament intel·lectual dels infants.

Mill, sense gluten

El mill és un dels cereals més antics. Procedeix de l’Àfrica central i està essent redescobert a Occident, ja que és el més ric en ferro i una bona alternativa a l’arròs. Es troba entre els pocs cereals sense gluten, la qual cosa resulta molt interessant per a les persones celíaques, i es recomana consumir-lo amb regularitat, entre una i quatre vegades per setmana.

  • Activa la digestió: és adequat en casos de problemes estomacals per manca de força digestiva, com digestions lentes, flatulència, etc. També es recomana a persones que volen perdre pes, perquè redueix greixos i líquids.
  • Combat l’esgotament: ajuda a superar la debilitat física i psíquica, l’astènia o la falta d’ànim i el cansament, perquè ens proporciona vitalitat instantània i és molt revitalitzador i mineralitzant. i resulta eficaç per combatre l’estrés i la irritabilitat nerviosa.
  • Afavoreix la regeneració cel·lular: és excel·lent per enfortir la salut de la pell, els cabells, les ungles i les dents.
  • Apropiat per als esportistes: és ideal per reposar la pèrdua de minerals durant l’esport gràcies al seu alt contingut en magnesi. A més, alleuja les rampes musculars i enforteix els músculs.

Fajol, molt vitalitzant

El fajol genera una gran quantitat d’energia i resulta molt vitalitzador. Per tant, és un cereal magnífic quan estem cansats, apàtics o deprimits.

  • Tonifica els ronyons: la medicina tradicional xinesa el recomana per tonificar els ronyons i l’aparell reproductor, i s’ha de prendre quan ens fa mal la zona lumbar.
  • Escalfa l’organisme: com que és un aliment que originàriament creix a l’estepa siberiana, és un generador de calor i ens escalfa al mateix moment que el mengem. Està especialment recomanat per a les persones fredoliques i amb tendència a refredats.

Blat de moro, antioxidant

Es tracta de l’únic cereal que conté betacaroté, un antioxidant que combat l’envelliment i protegeix la pell, els ulls i les vies respiratòries.

  • No conté gluten: és idoni per a les persones intolerants al gluten.
  • Molt energètic: com que és ric en hidrats de carboni d’absorció lenta, ens aporta energia durant tot el dia i això el fa adequat per a infants i esportistes.
  • Ric en fibra i vitamines: la seva fibra afavoreix la digestió i redueix el colesterol, mentre que les vitamines del grup B tonifiquen el sistema nerviós.

Blat, ric en proteïnes

El blat és un cereals molt ric en proteïnes que reforça la musculatura, però a la vegada és lleuger, i segons la medicina tradicional xinesa, té la capacitat de regenerar el fetge.

  • Contribueix a la formació de greix: es recomana a infants i persones fràgils, perquè ajuda a augmentar la formació de greix i a guanyar pes.
  • Relaxa la ment: com que és refrescant, ajuda a calmar la ment i a relaxar el cos.

Espelta, vuit aminoàcids essencials

Aporta els vuit aminoàcids essencials, una qüestió d’especial importància per a tots aquells que no mengen carn, ja que no obtenen aminoàcids de productes animals.

  • Afavoreix el descans: es considera un excel·lent aliment antiestrès gràcies al seu alt contingut en magnesi (0.15%), deu vegades més que qualsevol varietat de blat comú. Per tant, ajuda a descansar millor.
  • Regula el trànsit intestinal: gràcies al seu elevat contingut en fibra.
  • Estimula el sistema immunitari: conté glúcids particulars mucopolisacàrids que juguen un paper important en la coagulació de la sang i estimulen les defenses de l’organisme.

Civada, suau i digestiva

La civada ens dóna energia i resistència per afrontar els esforços físics i intel·lectuals i ens ajuda a superar l’estrès perquè és un gran reconstituent del sistema nerviós.

El seu tret més distintiu és la digestibilitat, i per això s’aconsella a les persones amb problemes digestius. A més, està indicada durant la lactància materna, perquè augmenta la qualitat de la llet.

Ordi, desintoxicant

Estem davant d’un cereal que neteja, desintoxica i ens ajuda a perdre pes. Segons la medicina tradicional xinesa, ajuda a millorar el funcionament del fetge i la vesícula biliar, i és per això que es recomana a les persones que toleren malament els greixos.

  • Facilita la digestió: gràcies a la seva capacitat digestiva, suavitza les inflamacions del sistema digestiu i urinari dels infants.

Sègol, mineralitzador

És molt energètic i mineralitzador i s’aconsella en casos d’arteriosclerosi i hipertensió arterial perquè afavoreix la circulació de la sang, dóna elasticitat als vasos sanguinis i regenera els capil·lars fràgils.

Descobreix les nostres receptes amb cereals.