Col kale, imprescindible de tardor 2018

La tardor és un bon moment per introduir la col kale en la dieta perquè l’organisme necessita fer una neteja i la clorofil·la que conté ajuda a eliminar toxines. A més, és la verdura de fulla verda més rica en calci i ferro, al mateix temps que gràcies al seu contingut en fibra estimula la funció intestinal.

De tija ferma, aspecte escarolat i color verd intens, la col kale s’ha convertit en la protagonista de moltes receptes a causa del seu gran valor nutricional. Les seves fulles estan plenes de nutrients saludables i tenen molt poques calories. Són molt depuratives i diürètiques a causa del seu elevat nivell d’aigua i potassi i la seva baixa aportació de sodi, de manera que resulten beneficioses en casos d’hipertensió i retenció de líquids.

La col kale és la verdura de fulla verda que aporta més calci i ferro. A més, és rica en fibra i sofre, que estimulen la funció intestinal. També destaca la seva riquesa en antioxidants i en betacarotens, importants per mantenir la vista, la pell, el cabell i les mucoses en bon estat. Finalment, conté abundant vitamina C, que ajuda l’organisme a absorbir el ferro, i vitamina K, que exerceix un paper fonamental en la prevenció de processos inflamatoris.

Sens dubte, el sistema de producció ecològic afavoreix les concentracions de nutrients en les hortalisses com la kale. El fet de tenir menys aigua implica una concentració més elevada de matèria seca, que és on es concentren els minerals, les vitamines, els compostos fotoquímics, etc. Si analitzem les diferències en el contingut en humitat i matèria seca de la col, veiem que l’ecològica presenta un 22% més de matèria seca que la no ecològica.

Col kale, imprescindible de tardor 2018

La tardor és un bon moment per introduir la col kale en la dieta perquè l’organisme necessita fer una neteja, i la clorofil·la que conté la col arrissada ajuda a eliminar toxines. A més, et regala una dosi extra de nutrients, que milloraran la teva immunitat, i de fibra, que farà que el teu trànsit intestinal es reguli naturalment.

La col kale a la cuina

La col arrissada es pot gaudir crua en amanides, en sandvitxos o farcits, cuita al vapor, estofada, bullida, saltada, al forn (en forma de xips), en batuts i liquats o incorporada a sopes i potatges. Descobreix les nostres propostes:

Per aprofitar-ne tots els nutrients l’ideal és cuinar-la al vapor o bullir-la amb poca aigua, ja que la cocció pot reduir les seves propietats. Part dels compostos es queden a l’aigua de la cocció, així que una bona idea és aprofitar el brou resultant. El seu contingut en glucosinats (compostos ensofrats beneficiosos) és superior quan es consumeix en fresc, en aquest cas és millor prendre-la en un suc o crua, en amanida. Descobreix-ne la tècnica de cuina amb la xef Mireia Anglada, en aquest vídeo.

Troba el bono imprescindibles a l’app Veritas, acumula ecos i bescanvia’ls per euros de descompte en les teves compres!