Com calmar el dolor menstrual

Els dolors menstruals van associats a la regla de manera natural i, encara que cada dona els senti de manera diferent, se solen localitzar a l’abdomen i, a vegades, també a la part baixa de l’esquena. Descobreix com calmar el dolor menstrual.

Cada cicle menstrual és únic i cada dona el viu de manera diferent perquè no totes tenim la mateixa tolerània al dolor ni ens cuidem igual. El tram final del cicle menstrual és una ocasió única per cuidar-te, més encara quan el teu cos està cridant l’atenció a través de molèsties menstruals o de dolor.

El primer, i fonamental, és esbrinar si aquest dolor, que en l’entron mèdic rep el nom de dismenorrea, està associat a alguna patologia, com per exemple, l’endometriosi, la síndrome d’ovari poliquístic, la fibromiàlgia o el trastron disfòric premenstrual; en aquest cas, hauràs de visitar l’especialista.

Com calmar el dolor menstrual

Si no hi ha cap patologia darrere del dolor menstrual, pots fer certs canvis en el teu estil de vida, que t’ajudaran a equilibrar millor la salut hormonal.

Pren aliments antiinflamatoris

L’alimentació és la pedra angular de la salut menstrual perquè a través d’aquesta l’organisme rep matèria primera per cuidar, reduir o potenciar un estat inflamatori i incrementar el dolor menstrual. Una dieta antiinflamatòria rica en vegetals de fulla verda, llegums, germinats, peix de bona qualitat i greixos saludables (presents en la fruita seca sense torrar, l’alvocat, l’oli d’oliva verge, l’oli de coco o les llavors) és la manera més eficaç de prevenir la inflamació i millorar les menstruacions.

Mou la cintura!

Les dones passem la major part del temps fent una feina sedentària i normalment la nostra pelvis (i tot el que hi habita) es mobilitza més aviat poc. Recorda moure la cintura, el ventre i l’úter quan caminis, facis esport o ballis: t’ajudarà a exercitar i oxigenar els músculs i òrgans de la pelvis.

En moure’t generes calor, guanyes elasticitat i portes irrigació sanguínia i oxigen, juntament amb nutrients i aigua, tant als músculs com als òrgans del ventre.

Afegeix cúrcuma al menjar

La cúrcuma és una de les espècies més saludables que existeixen. Té efecte antioxidant, és a dir, prevé l’envelliment cel·lular, i posseeix propietats antiinflamatòries. De fet, alguns estudis científics han descrit bons resultats en casos de dolor menstrual, ja que actua com a moduladora de la inflamació i el dolor, la qual cosa la converteix en una gran aliada de la dismenorrea.

Pots afegir-la al menjar al final de la cocció, juntament amb una mica de pebre i oli d’oliva verge extra per optimitzar-ne l’absorció, sobretot la setmana abans de la menstruació.

Descobreix quins són els beneficis de la menstruació.