Cúrcuma – Tècniques de cuina

La cúrcuma, una espècia antiinflamatòria i antioxidant. Descobreix com incorporar-la en les teves receptes per beneficiar-te de les seves propietats.

La seva versatilitat a la cuina és enorme i pot acompanyar cereals, sopes, amanides, llegums, vinagretes, carn, peix… I gràcies al seu color ataronjat és perfecta com a colorant natural. Una altra de les virtuts que té és la seva capacitat per protegir el greix i evitar que es deteriori en cuinar-lo. Quan els aliments es cuinen en oli a temperatures elevades es produeixen amines hererocícliques (tòxics). En general, els antioxidants de les espècies, les fruites, la xocolata i el te poden inhibir la seva formació, però la cúrcuma i el romaní són els millors preventius en la formació d’aquests tòxics.

Cúrcuma – Tècniques de cuina

  1. Barreja la cúrcuma amb pebre.
  2. Afegeix-hi oli per facilitar que s’absorbeixi i poder obtenir els beneficis de la curcumina (el seu principal actiu), que té dificultat per dissoldre’s en aigua.
  3. Combina-la amb pell de poma, raïm, all, ceba, mel, sèsam, soja o aranja per potenciar les seves propietats.

En cas que la vulguis incorporar a un suc, estaria bé afegir-hi una cullerada de lecitina de soja per millorar-ne la solubilitat.

Una de les clàssiques receptes amb aquesta espècia és el cúrcuma latte. En aquesta ocasió l’hem preparat acompanyat d’unes rosquilles de poma. Que en gaudeixis!

Descobreix la nostra col·lecció de tècniques de cuina.