Detox de primavera

Segons la medicina xinesa, igual que el vent provoca que caiguin les fulles seques dels arbres per deixar pas als brots nous, el fetge es converteix en el gran protagonista de la primavera i ens ajuda a eliminar el que és vell per generar vida nova. T’expliquem com fer un detox de primavera.

Detox de primavera - Veritas

Durant l’hivern hem adaptat els nostres hàbits i alimentació a la falta de llum i les baixes temperatures. Així, el cos ens ha estat demanant plats més copiosos, cuinats durant més temps i a foc lent, i pot ser que la nostra vida hagi estat una mica més sedentària.

Detox de primavera

Quan el fetge està sobrecarregat pels excessos de l’hivern es genera un estat antiinflamatori global, responsable de la sensació de fatiga i debilitat inmunitària. De fet, el fetge es pot veure afectat no només per una mala alimentació, sinó que també es pot danyar a través de l’exposició a substàncies tòxiques, que poden estar a l’ambient, en els aliments no ecològics o en els productes de cosmètica.

És temps de receptes lleugeres

Aprofita que el cos demana plats més lleugers per eliminar els productes processats i rics en greixos saturats i omplir el rebost de vegetals de temporada rics en antioxidants i olis grassos antiinflamatoris, com el d’alvocat i llavors. Portar una dieta abundant en aliments ecoògics és una altra manera d’afavorir la salut del fetge i millorar la vitalitat.

Infusions de boldo, carxofera i dent de lleó

La medicina xinesa ens indica com els aliments de primavera són especials per afavorir la regeneració de sang i fluids yin, de manera que beneficien especialment el sistema hepàtic.

Un costum excel·lent és prendre 20 minuts abans de menjar una infusió d’herbes amargues com el boldo, la carxofera o la dent de lleó: el seu gust amarg estimula la producció de sucs gàstrics, cosa que millora la digestió i afavoreix la tasca d’eliminació del fetge.

Fes front a l’astènia primaveral

Cansament, dificultats per dormir i apatia són els típics símptomes de l’astènia primaveral, que està relacionada amb la pujada de les temperatures, l’increment d’hores de llum i el canvi d’horari.

  • Rodiola: aquest gran tònic de les glàndules suprarrenals és perfecte quan notes que et costa arrencar al matí i/o que et falten piles per acabar la jornada.
  • Llevat de cervesa: gràcies al seu alt contingut en vitamines del grup B, aporta vitalitat, regula l’activitat del sistema nerviós i afavoreix la bona salut de la microbiota intestinal.
  • Melatonina: és ideal en els casos en què resulta dificil adaptar-se al canvi d’horari, ja que contribueix a regular els ritmes circadiaris. Pots prendre-la durant un parell de setmanes fins que aconsegueixis normalitzar el ritme de son/vigília.

Descobreix els imprescindibles de primavera.