El pàncrees i l’obsessió

Si tenim tendència a obsessionar-nos hem d’enfortir el pàncrees amb aliments naturalment dolços cuinats de manera senzilla, ja que l’osessió ens fa consumir productes amb molt sucre i greixos de mala qualitat, cosa que afecta negativament l’estat del pàncrees.

El pàncrees i l’obsessió

Comencem per conèixer una mica millor el pàncrees, aquest petit òrgan que per a molts encara és un gran desconegut. Té un paper clau en els processos digestius i ajuda a controlar els nivells de sucre a la sang a través de la insulina.

La medicina oriental el relaciona amb la melsa i tots dos habiten la “casa de l’intel·lecte”, amb la lògica, la capacitat d’anàlisi, la reflexió i la memòria. Juantament amb la melsa i l’estómac, té afinitat amb l’element terra, que ens aporta estabilitat i confiança en un mateix i en la vida.

L’obsessió reté l’energia a la ment i ens impedeix connectar amb el nostre cos i amb els altres. Quan un no es cuida, no s’estima ni permet que l’estimin, la qual cosa comporta una manca d’afecte. Davant aquesta situació, es busca l’afecte en aliments dolços amb molt de sucre, en les begudes alcohòliques, en els productes elaborats amb farines refinades i en el menjar escombraries ric en greixos de mala qualitat. Tot això provoca una deterioració del pàncrees i dels òrgans que van associats a l’element terra que participen en el funcionament dels sistemes digestiu i immunitari.

No al sucre i si a la dolçor natural de les verdures

El gust de l’element terra és el doç natural i la seva estació l’estiu tardà. Aprofita aquesta època per tonificar el pàncrees amb coccions simples, com saltats, estofats, escaldats i vapor. Graducalment pots començar a fer servir el forn i mentre es mantingui el clima temperat, prova de barrejar cru amb escaldats.

Quant als aliments, l’arròs rodó integral i el mill són fonamentals, igual que els vegetals d’arrel com les pastanagues, les xirivies, els moniatos o els naps. I també els llegums, les verdures rodones que creixen a prop de la terra com cebes, cols, carbassa i coliflor. I pel que fa a les postres, que siguin sempre sense sucres ni farines refinades.

Descobreix la nostra col·lecció de receptes amb verdures.