Farina de cigrons – Tècniques de cuina

Farina de cigrons, sense gluten i molt rica en calci. Molt usada a la cuina oriental, aquesta nutritiva farina és l’alternativa a l’arrebossat clàssic, però sense ou. Quan es barreja amb aigua, beguda d’arròs i vinagre de poma es pot preparar una excel·lent truita vegana, ja que té la consistència d’un ou batut. Igualment, és adequada per fer hamburgueses veganes i falàfels. La xef Mireia Anglada t’ensenya a utilitzar-la per a arrebossats i per substituir l’ou en la truita de patates en aquest vídeo.

Farina de cigrons – Tècniques de cuina

Per arrebossar

  • Barreja 1 tassa de farina de cigrons amb 3 cullerades de farina d’arròs.
  • Afegeix-hi sal i llimona per suavitzar la textura i el gust del llegum.
  • Afegeix-hi ¾ de tassa d’aigua.

Pots afegir totes les espècies que vulguis a l’arrebossat.

Per substituir l’ou en la truita de patates

  • Barreja 85 g de farina de cigrons amb 20 g de maizena.
  • Afegeix-hi sal.
  • Afegeix-hi 15 g de vinagre de poma per suavitzar la textura.
  • Aboca 50 g de beguda d’arròs per endolcir el gust i aportar cremositat.
  • Afegeix-hi 250 g d’aigua.

Una vegada hagis desenvolupat aquesta tècnica, pots preparar aquesta recepta de truita de patates vegana.

Descobreix la nostra col·lecció de tècniques de cuina.