Coneix-nos

Veritas, cadena líder nacional de supermercats ecològics

Els nostres supermercats van néixer el 2002 amb l’objectiu de fer accessible a tothom la millor alimentació possible: l’ecològica, certificada, sostenible i socialment justa.

Generem un impacte positiu en la societat i en el medi ambient

L’any 2016 vam rebre la certificació B Corp i ens vam convertir en la primera cadena de supermercats d’Europa
a obtenir aquesta certificació, que ens acredita com una empresa bona per al món. En paraules de Pablo
Sánchez, impulsor del moviment, “la contribució d’una empresa B Corp sempre és positiva, i per això és millor
que existeixi. Si no existís, ens l’hauríem d’inventar”.

Les B Corp són empreses que innoven per maximitzar el seu impacte positiu en els empleats, en les comunitats
a les quals serveixen i en el medi ambient. D’aquesta manera, l’empresa es converteix en una força
regenerativa per a la societat i per al planeta.

És un orgull i també una gran responsabilitat pertànyer i impulsar aquest moviment que ens compromet a fer
del nostre entorn un món millor

Silvio Elias

Els nostres compromisos

  • Salut

    Salut

    Entenem la salut com un concepte únic: salut de les persones i salut de l’entorn.

    Això significa que una dieta basada en aliments ecològics, acompanyada d’un estil de vida saludable, manté les nostres defenses en bon estat, de la mateixa manera que un entorn saludable, amb una biodiversitat rica, protegeix la natura d’un desequilibri que la pot fer emmalaltir. Una dieta basada en aliments ecològics garanteix, segons múltiples estudis, una presència més gran d’antioxidants i polifenols, que contribueixen al bon estat del sistema immunològic. A més, destaca el contingut més alt en nutrients, també recollit en diferents estudis, segons la mena d’aliment, i, per descomptat, la total absència d’additius químics de síntesis, greixos hidrogenats, transgènics i colorants, abonaments i pesticides químics.

  • Sabor

    Sabor

    Els aliments tenen el sabor original, el que els correspon.

    En el cas de l’agricultura, per exemple, el sabor original s’aconsegueix respectant els temps de maduració que corresponen a cada aliment. En el cas de la ramaderia, com que es garanteixen les necessitats biològiques i de comportament dels animals, la carn és magra i sense excés d’aigua. En els productes envasats, com per exemple una salsa de tomàquet, no s’afegeixen saboritzants artificials, potenciadors de gust ni sucres per fer el seu sabor més intens o atractiu.

  • Biodiversitat alimentària

    Biodiversitat alimentària

    La varietat d’aliments garanteix la salut de l’ecosistema.

    La natura està formada per milions d’organismes que viuen en equilibri. L’existència d’un garanteix la de l’altre. De tal manera que, si apostem pel cultiu de diferents varietats d’aliments, especialment dels autòctons, recuperem tot l’ecosistema propi de la zona que ajuda a regular aquest equilibri natural i enforteix les defenses del planeta.

  • Sostenibilitat

    Sostenibilitat

    Creem valor econòmic, mediambiental i social; contribuïm al benestar i al progrés de les generacions presents i futures.

    Quan parlem de sostenibilitat, parlem d’impacte i regeneració, ja que entenem la sostenibilitat com a relacions d’impacte positiu tant amb les persones com amb el medi ambient. Actualment, no és suficient amb sostenir sinó que cal contribuir a la regeneració del medi natural per contribuir a la recuperació de l’equilibri. Per exemple, treballem per a neutralitzar la petjada de carboni (no sols reduir-la) o per a transformar el residu en recurs, entre altres.

  • Proximitat

    Proximitat

    Els nostres aliments tenen orígens pròxims; la relació amb els nostres proveïdors està basada en el vessant humà per sobre del comercial.

    Per a nosaltres la proximitat té dos vessants. D’una banda, la física. Posem el focus en l’origen dels aliments, sempre respectant la seva temporalitat (per exemple, a l’estiu no tenim taronges a les nostres botigues perquè a Espanya només es recol·lecten a l’hivern). Per l’altre costat, tenim una relació amb els nostres proveïdors que va més enllà de la comercial. Establim un tracte de proximitat i planifiquem conjuntament les campanyes.

  • Persones

    Persones

    La clau de l’èxit de la nostra empresa.

    Situem les persones en el centre, ja siguin clients, proveïdors o empleats. I, per això, prenem decisions com la instal·lació de Veritas Pure Air, un sistema de neteja de l’aire que té com a objectiu contribuir a la salut de les persones.

  •  Consum conscient i responsable

    Consum conscient i responsable

    Oferim informació rigorosa per ajudar les famílies a prendre decisions de compra conscient i responsable.

    Creiem que la informació ens empodera perquè prenguem decisions coherents amb el nostre estil de vida i això crea consciències felices.

Els nostres valors

Els valors són els principis ètics sobre els quals s’assenta la cultura de l’empresa i ens permeten crear pautes de comportament. Aquests són els que ens representen millor:

  1. Lideratge: obrim camí, donem forma a un món millor.
  2. Convicció: ens mantenim ferms en el que pensem i sentim.
  3. Valentia: tenim la determinació per prendre les decisions necessàries a cada moment.
  4. Integritat: fem el correcte, per les raons correctes i d’acord amb els nostres compromisos.
  5. Autenticitat: som “de debò ” i coherents amb tot el que fem.
  6. Esperit d’equip: la suma de qualitats i el treball conjunt ens fan millors i ens permeten tenir èxit en el que ens proposem.
  7. Passió: estem compromesos amb la ment i el cor.

Història

L’any 2002 vam obrir el nostre primer supermercat a Barcelona i el 2015 vam iniciar la nostra expansió cap al País Basc amb un supermercat a Vitòria. Posteriorment vam continuar el nostre creixement a les comunitats autònomes de les Balears i Madrid. El 2019, el grup Veritas va adquirir els supermercats Ecorganic (amb més presència a València) i l’empresa de distribució a col·lectivitats Anna Ecològica 100%.