Guia d’alternatives al sucre

Al nostre país prenem quatre vegades més sucre del recomanat per l’Organització Mundial de la Salut, un excés molt perjudicial per a la salut. La millor manera de posar-hi fi és substituir el sucre, sempre amb moderació, per altres alternatives naturals, igualment dolces, i molt més saludables. Descobreix la guia d’alternatives al sucre.

Descobreix la guia d'alternatives al sucre - Diccionari d'aliment - Veritas

Guia d’alternatives al sucre

Estèvia

No afecta els nivells de sucre en sang i la seva dolçor és 20 o 30 vegades superior a la del sucre, mentre que l’extracte ho és de 100 a 300 vegades més. A més de no tenir calories, redueix la necessitat de menjar dolços. La pots trobar en fulles, en líquid, en pols o comprimits.

Sucre de coco

S’obté per l’escalfament del suc fresc de la flor del coco i destaca pel seu baix contingut en fructosa i la seva notable aportació de minerals.

Parfait de compota de pera, iogurt i xocolata

Sucre de bedoll

Té l’origen en l’escorça del deboll i el seu gust i aspecte són similars als del sucre blanc. No obstant això, aporta un 40% menys de calories i el seu índex glucèmic és 7. Així mateix, prevé les càries i és alcalinitzant.

Melasses de cereals

Provenen de la fermentació de cereals (arròs, blat de moro, ordi) i gràcies a aquest procés s’aconsegueix un endolcidor digestiu, d’absorció lenta, sense fructosa i ric en vitamines, minerals i antioxidants.

Xarop d’atzavara

A més d’ajudar a regular els nivells de glucosa i ser poc calòric, és un aliment prebiòtic, ja que estimula el creixement de la flora intestinal i inhibeix el creixement de bacteris patògens.

Barretes de fruita seca

Xarop d’auró

S’aconsegueix a partir de la saba de l’auró, és molt ric en nutrients i la seva dolçor és lleugera i gens embalafadora, amb un lleuger gust de vainilla.

Xarop de dàtils

Únicament conté dàtils triturats amb amb aigua i bullits a foc lent. Posseeix glucosa i fructosa i és molt energètic.

Xarop de garrofa

Després de coure les beines de la garrofa i reduir-ne el suc, s’aconsegueix un xarop de textura semblant a la melassa de canya (tot i que menys dens), amb un gust que es troba entre el caramel i la regalèssia. Gairebé no aporta calories i té un índex glucèmic baix.

Concentrat de poma

De gust molt suau, conserva molts dels nutrients de la poma, ja que s’aconsegueix coent a foc lent el suc d’aquesta deliciosa fruita.

Eritritol

Elaborat a partir de la fermentació d’enzims naturals de blat i de blat de moro, posseeix un índex glucèmic O i aporta poquíssimes calories (el sucre de taula té 4 calories per gram i l’eritritol amb prou feines 0.24).

Endolcidors ecològics – Estudis