La dieta de la longevitat

Quin és el secret de la longevitat? Què fa que els habitants de les poblacions d’Okinawa (Japó) i Symi (Grècia) tinguin la taxa més alta de centenaris del planeta? Quina relació hi ha entre alimentació i antienvelliment? Et donem totes les respostes.

Segons una recent investigació duta a terme per científics del departament de Ciències de Nutrició de la Universitat de Navarra, una dieta centrada no en la quantitat sinó en la qualitat disminueix l’estrès oxidatiu cel·lular, és a dir, l’oxidació i l’envelliment de tot el cos.

Un exemple d’aquest tipus de dieta és la dels habitants de les poblacions d’Okinawa i Symi, que només mengen el que necessiten i el que el seu entorn els facilita.

La dieta de la longevitat

  • Menja menys, però millor: la clau és consumir aliments més rics en nutrients, aliments naturals (gens transformats), que aquí en diem aliments ecològics.
  • Aliments vegetals: la base de la dieta són els aliments rics en vitamines, minerals i antioxidants, com el resveratrol (que es pot trobat al raïm negre i a les nous), i altres polifenols de les fruites, hortalisses, llegums, te, cacau pur i fruita seca (nous estudis demostren que menjar fruita seca cada dia disminueix la mortalitat). Un altre aliat d’aquest menú antienvelliment és l’all, que ajuda a enfortir el sistema immunitari.
  • Productes integrals: un altre punt bàsic de la seva alimentació són els aliments integrals, perquè mai prenen farines refinades ni cap aliment que contingui sucre.
  • Peix tres cops per setmana: mengen peix de costa un mínim de tres vegades a la setmana, sobretot blau (ric en omega-3). Pel que fa a la carn, prenen carn salvatge de tant en tant, però mai vermella. Descobreix les nostres receptes de peix preferides.

Estil de vida actiu a l’aire lliure

També s’ha de tenir en compte que el seu estil de vida és molt actiu físicament, passen gairebé tot el dia a l’aire lliure i tenen molt poc contacte amb la contaminació de les grans ciutats. De fet, s’ha comprovat que les persones que viuen prop de zones verdes tenen menys malalties i viuen més anys.

Finalment, viuen amb molta tranquil·litat i optimisme, tenen molta activitat social i cada dia exerciten la ment i la meòria a través de l’art i els càlculs matemàtics.