La nostra proposta de cremes per untar

Ja siguin de cacau, garrofa, fruita seca, sèsam… Les cremes per untar ecològiques són una gran alternativa per a esmorzars, berenars, aperitius o sopars informals, gràcies a la seva textura untuosa, gust intens i aportació de nutrients.

La nostra proposta de cremes per untar - Diccionari d'aliments - Veritas

Tant per preparar un sandvits en pocs minuts, com per potenciar el sabor d’una recepta o fer unes postres, les cremes per untar et faciliten la feina a la cuina. Tria les teves preferides!

La nostra proposta de cremes per untar

Cremes de cacau

Les ecològiques es distingeixen de les no ecològiques per la millor qualitat dels sucres i l’ús d’olis vegetals (oliva, gira-sol) en lloc de greixos hidrogenats. A més, el cacau utilitzat té la certificació UTZ (que reconeix la producció agrícola sostenible i millors oportunitats per als agricultors, les seves famílies i el planeta). El resultat són cremes autèntiques que van des de les clàssiques (cacau, cacau amb avellanes, cacau duo amb llet…) fins a les de gustos més nous, com les de cacau amb taronja o menta.

Cremes de garrofa

Pertanyent a la família de les lleguminoses, la garrofa és una beina de color marró fosc i dolç que es torra i tritura per obtenir la farina de garrofa. És rica en minerals (ferro, calci), gairebé no aporta greixos i proporciona energia saludable sense els efectes estimulants de la teobrima del cacau. La majoria de cremes de garrofa ecològiques estan endolcides amb xarop de blat de moro, sucre integral o sucre de flor de coco.

Cremes de fruita seca

Extraordinàriament nutritives, pots fer-les servir per preparar una beguda refrescant, enriquir un iogurt o elaborar salses variades.

  • Crema d’ametlla: és molt rica en calci i una opció excel·lent per als qui no prenen làctics.
  • Crema d’avellana: ajuda a rehular els nivells de sucre en sang, per la qual cosa és una gran opció per controlar el consum de dolços.
  • Crema de cacauet: com que és rica en proteïna, resulta molt saciant i és perfecta per a dietes veganes, vegetarianes i baixes en carbohidrats.
  • Crema d’anacard: rica en minerals (fòsfor i magnesi) i triptòfan, mitiga la fatiga i és molt energètica.

Pastes de sèsam

La tahina és una pasta a base de llavors de sèsam moltes molt popular a la cuina de l’Orient Mitjà (hummus, babaganiux) que és ideal per preparar salses tipus vinagreta, barrejant-la amb salsa de soja i llimona o vinagre.

Sorprèn als teus convidats amb aquesta boníssima recepta d’hummus de mongetes i crema de cacauet.

Hummus de mongetes i crema de cacauet

Crema de coco

De textura molt untuosa, s’elabora amb cocos frescos i a una temperatura de processament inferior a 38ºC.

Ghee

És la mantega tradicional que s’ha aclarit, un procés que elimina els sòlids de la llet (caseïna, lactosa i aigua), per la qual cosa és adequada quan hi ha al·lèrgies o sensibilitats a aquests components làctics.

Utilitza el ghee per preparar plats principals com aquest arròs amb ghee, herbes i tofu fumat.

Arròs amb ghee, herbes i tofu fumat