Menjar bé rejoveneix

Menjar bé rejoveneix, ja que una dieta sana i equilibrada fa que la pell tingui un millor aspecte i ens ajuda a sentir-nos bé emocionalment i a tenir més vitalitat.

Sentir-se jove és sinònim de vitalitat, alegria, frescor, elasticitat, agilitat, il·lusió… I com a antònims de joventut trobem l’enduriment, la falta de vitalitat, la pèrdua d’il·lusió, l’estancament, la sequedat, etc. Per tant, una manera de descriure el fet de rejovenir seria sentir-se alegre i vibrant, tant a nivell físic com mental. Però no és possible rejovenir només físicament, ja que ho ha una unitat entre el cos, la ment i l’esperit. Així doncs, es tracta d’activar tots tres fronts:

  • Exercitar la ment: s’ha de manternir activa fent-la servir cada dia, i a nivell dietètic s’han d’evitar els sucres refinats, ja que redueixen les capacitats cognitives, de memòria i concentració.
  • Entonar l’esperit: si volem mantenir l’esperit alegre, el millor és fer cada dia alguna activitat de plaer, que ens agradi. És essencial trobar un espai silenciós per meditar i deixar descansar la ment.
  • Tonificar el cos: l’organisme reacciona ràpidament davant l’exercici físic, la vida a l’aire lliure i uns hàbits adequats a l’hora de menjar.

La pell: reflex del benestar interior

La pell està formada per 7 capes repartides entre l’epidermis, la dermis i la capa subcutània. La formació cel·lular va de l’interior cap a la perifèria, i des que es formen fins que per migració arriben a l’epidermis, moren i són expulsades, el procés dura uns 28 dies de mitjana.

Quan s’endureix greix sota la pell, rep menys sang, menys oxigen i menys nutrients. Això fa disminuir la seva habilitat per eliminar toxines i tarda més a renovar-se, la qual cosa equival a un aspecte menys jove.

Com que la pell està nodrida per una gran quantitat de vasos sanguinis, qualsevol canvi en la condició de la sang afecta ràpidament. De la mateixa manera, menjar de manera sana i equilibrada es tradueix en una pell més jove i elàstica.

Igualment, una dieta alta en colesterol o greixos saturats, la sobreexposició al sol, l’excés de sal, el tabac, menjar molts productes fornejats, prendre poca verdura fresca i passar moltes hores davant l’ordinador són actituds que absorbeixen vitalitat i provoquen envelliment prematur.

Menjar bé rejoveneix

Cereals integralsllegums i llavors

Proporcionen una energia constant al metabolisme i les funcions vitals, al mateix temps que promouen una bona eliminació de les toxines, un fet que ajuda a mantenir la pell neta, clara i amb bon aspecte.

Els cereals integrals mantenen la pell ferma i suau perquè inclouen la seva part externa, que és rica en vitamines, minerals i proteïnes. Per la seva part, els grans refinats generen l’empobriment de la pell, ja que estan desproveïts de la capa exterior.

Proteïnes

Per aconseguir una bellesa natural la millor proteïna és la vegetal (tofu, seitan, tempeh…) o la combinació d’un cereal, un llegum i una llavor.

Verdures

Aporten a la pell elasticitat i frescor gràcies al seu contingut en vitamines i minerals. El més recomanable és menjar-les crues o poc cuites. Les vitamines A, C i E són les que tenen més poder antioxidant.

Algues

Des de fa segles es coneix la seva capacitat de perllongar la vida, prevenir malalties i proporcionar bellesa i salut. Contenen de 10 a 20 vegades més minerals que les verdures terrestres i la majoria eliminen metalls pesants tòxics i radiactius del cos. Desintoxiquen, són diürètiques i alcallinitzen la sang.

Descobreix la nostra col·lecció de receptes saludables.