Mil maneres de cuinar pastanagues

Tothom coneix les virtuts de les pastanagues i la quantitat de nutrients beneficiosos que aporten, però a l’hora de menjar.ne falta creativitat i solen acabar en una amanida o en un sofregit. T’expliquem pas a pas diverses maneres de cuinar pastanagues: marinades, saltades, a la papillota, en paté…

Una de les raons més poderoses per menjar pastanagues és el seu alt contingut en vitamina A, que és essencial per a la vista i el bon estat de la pell. És important saber que la vitamina A és liposoluble, per tant, si s’afegeix a la cocció una mica d’oli l’absorbirem millor.

Abans de cuinar-les és aconsellable rentar-les amb vinagre de poma. Fes una barreja d’aigua i vinagre de poma i polvoritza-les, espera un minut, rasca-les amb un bon raspall per a verdures i ja les pots cuinar.

Mil maneres de cuinar pastanagues

A la papillota

  1. Talla les pastanagues molt fines en diagonal i amaneix-les amb oli de sèsam torrat, salsa de soja i xarop d’atzavara, melassa o concentrat de poma.
  2. Acaba l’amaniment empolvorant les pastanagues amb alfàbrega seca o qualsevol condiment que us agradi, per exemple, la cúrcuma.
  3. Fes un paquet amb paper vegetal i tanca’l hermèticament amb una barreja de farina i clara d’ou, que manté el paquet tancat i guarda tots els vapors.
  4. Enforna-ho uns 20-30 minuts a 200ºC, fins que la bossa s’infli.

Marinades

  1. Talla les pastanagues a trossos i condimenta-les amb oli, soja i, si vols, amb alguna espècie o un toc dolç.
  2. Enforna-les a 180ºC uns 15 minuts o fins que els trossos estiguin tous, sense esperar que es torrin.

Saltat llarg

  1. Talla les pastanagues amb el mètode rodat. És tracta d’una tècnica japonesa en la qual es fa rodar la pastanaga mentre es talla i cada tros queda com si tingués una punxa.
  2. Salta les pastanagues amb una mica d’oli i un pessic de sal marina, remena-les bé i tapa-les sense afegir-hi aigua. La sal permetrà que surti l’aigua de vegetació pròpia de la pastanaga.
  3. Agafa la cassola per les nanses amb les dues mans i sacseja-la de tant en tant durant els primers deu minuts per evitar que s’enganxin les pastangues.
  4. Cuina-les a foc mitjà uns 30 minuts, fins que estiguin toves.

Al vapor o a la planxa

  1. Talla les pastanagues per la meitat al llarg, per poder obtenir-ne dues meitats.
  2. Fes-les al vapor sense sal, ja que els vapors ja són una mica salats i potencien el sabor propi de les verdures.
  3. Passar-les per la planxa breument amb unes gotes d’oli i serveix-les amb una picada d’all i julivert.