Si prens antibiòtics, reforça la teva flora intestinal

La flora de l’intestí està molt relacionada amb la salut digestiva i el sistema immunitari. Essent com és un ecosistema fràgil, els canvis en l’alimentació i certs medicaments, com els antibiòtics, poden trencar-ne l’equilibri. T’expliquem com reforçar-la.

El tub digestiu és un medi poblat per cent bilions de microorganismes, que són deu vegades el nombre de cèl·lules que conté el nostre cos. Per aquest motiu, prevenir l’intestí de les agressions dels antibiòtics és bàsic per a la salut general de l’organisme.

Els antibiòtics orals destrueixen els microorganismes patògens, però també la flora intestinal, i per tant hem de procurar no prendre’n de forma sistemàtica perquè el seu abús afavoreix el desenvolupament de soques resistents.

Si prens antibiòtics, reforça la teva flora intestinal

Si pensem que la flora intestinal és una part viva i activa del nostre organisme (es renova aproximadament cada 48 hores) entendrem que podem aconseguir beneficis ràpids amb la introducció de nous aliments que la regeneren ràpidament.

Seguidament et detallem els grups d’aliments que has de menjar i una sèrie de consells d’alimentació. Només cal fer-ho durant i després de la presa d’antibiòtics per mantenir la flora intestinal ben sana.

  • Bacteris vius: Lactobacillus bulgaricus, Streptococcus thermophilus, Bifidobacterium longum i Lactobacils. Els trobem en els iogurts i batuts lactis, en càpsules o en pols.
  • Aliments crus i fermentats: recomanem prendre xucrut, miso, pa integral ecològic amb llevat natural, fruites entre hores i amanides com a entrant.
  • Vegetals rics en inulina: es tracta d’una fibra insoluble que es troba a la ceba, la carxofa, la dent de lleó, la xicoria o l’espàrrec.
  • Modera el consum de proteïna animal: afavoreix les fermentacions per putrefacció.
  • Pren menys refinats, greixos i excitants: el cafè o les begudes de cola irriten l’intestí.
  • Beu aigua entre hores: per hidratar bé el còlon, sempre a temperatura ambient.
  • Els glúcids, val més que siguin integrals: així aprofitaràs els beneficis de la fibra.

Et recomanem aquesta recepta de iogurt de coco, chía i quefir de cabra.